תואר ראשון במנהל עסקים

לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון

לימודי מנהל עסקים מקנים לבוגריהם כישורים ומיומנויות הנדרשים בכל גוף עסקי, קטנים וגדולים כאחד. בשוק התחרותי של המאה ה-21, עסק ואף תאגיד אשר אינם משכילים לקרוא את המפה ולהקדים את המתחרים במספר צעדים, עלולים להוביל להפסדים קשים.

אין זה מקרי שבוגרי תואר במנהל עסקים מתברגים בשורה של תפקידי מפתח. לאורך התואר למדים הסטודנטים כיצד להוביל ארגונים קדימה דרך לימוד היבטים כלכליים לרבות ניתוח תקציבי, ניהול פיננסים וחשבונאות, ובאמצעות היבטים ניהוליים לרבות ניהול משאבי אנוש, ניהול מכירות, צוותים ואגפים.

אם חיפשתם את התואר שישלב בין יכולות ניהוליות לבין זיקה אנליטית, הרי שתכנית לימודים זו עשויה להתאים במיוחד עבורכם.

לפניכם מידע מקיף אודות לימודי תואר ראשון במנהל עסקים. החל מרקע כללי, דרך נושאי לימוד ותנאי קבלה ועד לדיפלומה המוענקת עם תום הלימודים ואפשרויות תעסוקה.

תואר ראשון במנהל עסקים - רקע כללי

במידה רבה, ניתן להגדיר את לימודי מנהל עסקים כתכנית אקדמית לתואר ראשון המשלבת בין לימודי כלכלה, חברה וניהול.

התכנית משלבת בין תכנים מעולמות הפיננסיים והכלכלה, לבין היבטים ומיומנויות הנדרשים עבור כל מנהל ומנהלת ואינם פוסחים על היבטים סוציו-אקונומיים וחברתיים אשר מאפשרים לכל בעל תפקיד ניהולי, לקבל החלטות קשות המבוססות על ערב רב של משתנים.

תכנית הלימודים מתפרשת על גבי 3 שנים, וזאת בהתאם ללימודי B.A. חשוב לדעת, כי באפשרותם של הסטודנטים לבחור בשורה של התמחויות שונות, חלקן מאריכות את תכנית הלימודים. כך לצורך הדוגמה, יכולים הסטודנטים לבחור להתמחות בחשבונאות, ומשם להמשיך לעוד שנת לימודים ושנה נוספת של סטאז'.

מדובר בתכנית לימודים מרתקת וייחודית, אשר יכולה לפתוח בפני הבוגרים צוהר של אפשרויות תעסוקה מגוונות.

מבנה לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון

שנה א' לתואר מורכבת בעיקר מקורסי מבוא ובסיס שנועדו להקנות לסטודנטים את התשתית הנדרשת לצורך לימודים מעמיקים החולשים על נושאי כלכלה, מיסים, היבטים אדמיניסטרטיביים וניהול טכנולוגי.

בעוד ששנה א' מתמקדת בעיקר בנושאים כלליים, הרי ששנה ב' מעמיקה עם הסטודנטים וצוללת אל הרזולוציות הקטנות ביותר. לקראת שנה ג' יכולים הסטודנטים לבחור בין מגוון רחב של תכניות התמחות שונות לרבות חשבונאות, ניהול מכירות, ניהול לוגיסטי, שיווק ופרסום ועוד.

חשוב לציין כי תכניות ההתמחות הקיימות בשנה ג', עשויות להשתנות בין מוסד למוסד. בהגיעכם לשיחת ייעוץ אל מול המוסד הרלוונטי עבורכם, בקשו לדעת במפורט את תכניות ההתמחות הממתינות לכם לקראת השנה האחרונה לתואר.

לקראת תום תכנית הלימודים, על הסטודנטים להגיש עבודת סמינריון המקיפה את החומר הנלמד, ומהווה אסמכתא להבנת והפנמת התכנים שנלמדו לאורך התואר.

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי מנהל עסקים ניתן למנות: סטטיסטיקה, מתמטיקה, משאבי אנוש וכוח אדם, מערכות מידע, מיקרו כלכלה, מקרו כלכלה, היבטים חשבונאיים, כלכלה גלובלית, ניהול טכנולוגי, מיסים, דיני תאגידים, מניות וניירות ערך, בקרה תקציבית לארגונים, מיומנויות ניהול, יזמות עסקית, ניהול ממוחשב, ייעוץ וניהול ארגוני ועוד.

רשימה זו הינה הצצה בלבד אל עבר תכנית לימודים הגדושה בשלל נושאים מרתקים. בקשו מן המוסד בו אתם רוצים ללמוד את הסילבוס המלא לרבות קורסי הבחירה לתחומי ההתמחות.

משך הלימודים

תואר במנהל עסקים אורך כ-3 שנים וזאת בהתאם למתכונתו כלימודי B.A.

חשוב לציין כי ישנם מוסדות אקדמיים המציעים את התכנית במתכונת לימודי ערב עבור סטודנטים בעלי משפחות או המגיעים ממוקמות עבודה קיימים. מוטב לברר היטב בכל מוסד לימודי באשר למתכונות לימודי הבוקר והערב.

כמו כן, כדאי לדעת כי תכניות ערב לעתים מתארכות ומתפרשות על גבי שנה אקדמית נוספת.

תנאי קבלה ללימודי כלכלה לתואר ראשון

על המועמדים ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים לבחון את שקלול ממוצע תעודת הבגרות יחד ציון הבחינה הפסיכומטרית.

יצוין כי ישנן מכללות אשר מאפשרות את הקבלה ללימודי התואר בכפוף לתעודת בגרות בלבד בהצטיינות יתרה.

בשקלול תעודת הבגרות עם הפסיכומטרי, מרבית המכללות ידרשו ציון פסיכומטרי בגובה 550 ומעלה בשילוב תעודת בגרות בממוצע 80 ומעלה. באשר לאוניברסיטאות, לרוב יידרש ציון פסיכומטרי בגובה 650 ומעלה.

תעודות ודיפלומה

בוגרים אשר יעמדו בכל מחויבויותיהם האקדמיות, יצלחו את הקורסים ויגישו את עבודת הסמינריון, יקבלו תעודת B.A במנהל עסקים מטעם המוסד האקדמי בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

ניתן למצוא את בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים במגוון רחב של תפקידי מפתח בארגונים, עסקים, עמותות וגופים ציבוריים.

בין היתר, בוגרי התואר משתלבים בחברות שיווק, טכנולוגיה, אינטרנט והייטק תוך שהם ממלאים תפקידי ניהול בשיווק, דיגיטל ומותג כמו כן, ניתן למצוא את בוגרי המסלול במוסדות פיננסיים נחשקים לרבות הבנקים ובתי השקעות.

לסיום, תכנית לימודים זו מקנה למשתתפיה ידע וכלים פרטיים איתם ניתן לצאת לדרך עצמאית. אין זה מקרי שיזמים שאפתניים רבים בוחרים בתכנית לימודים זו כצעד ראשון לקראת בניית העסק.

לייעוץ מקצועי השאירו פניה:

תארים בפיננסים

כתבות בנושא תארים בפיננסים