הנדסאי מכשור רפואי

לימודי הנדסאי מכשור רפואי

לימודי הנדסאי מכשור רפואי מכשירים את בוגריהם כטכנולוגים רפואיים המוסמכים לתפעול, ניהול, תחזוקת ותיקון הציוד הרפואי במכוני דימות, בתי חולים וקופ"ח.

תכנית הלימודים מתאימה לכל מי שמחפש אחר מקצוע טכנולוגי-אלקטרוני המשלב בתוכו שליחות ומסירות עבור בריאות הזולת. עם תום המסלול ולאחר קבלת הדיפלומה המקצועית, יכולים בוגרי המסלול להשתלב במוסדות הרפואה השונית ברחבי הארץ, ולהתברג בתפקידי מפתח עם אפיקי קידום נרחבים.

מידע כללי - לימודי הנדסאי מכשור רפואי

עולמות הרפואה כוללים בתוכם מגוון עשיר של תפקידים בהם הרופאים הם רק חלק אחד מתוך מכלול המרכיב מערכת משומנת שמוכרחה לתפקד היטב.

החל מן האדמיניסטרציה שבקבלת הפנים ובניהול הקליניקה, דרך האחים והאחיות, רופאים ורופאות ועד לצוותים הטכניים והתפעוליים – מוסדות הרפואה תלויים זה בתפקידו של האחר, על מנת שיוכלו להעניק שירות מועיל ואף מציל חיים.

במכונה משומנת זו, תפקידם של הנדסאי מכשור רפואי הוא להיות אנשי המקצוע אשר פועלים מאחורי הקלעים, ואשר גורמים למכשור הטכנולוגי המתקדם להפעיל את קסמיו ולספק את השירות הנדרש. תפקודם של הנדסאי המכשור הרפואי יכול להתבטא בבדיקות שגרתיות, אך גם בטיפולי חירום מידיים.

מבנה תכנית הלימודים

תכנית הלימודים אורכת כשנתיים במסגרת מתכונת לימודי בוקר, וניתן לקחת מתכונת לימודי ערב המתפרשים על גבי 3 שנים.

התכנית משלבת בין לימודים תאורטיים למעשיים, ומכשירה את בוגריה לתפעול המכשור הרפואי כחלק מן הפעילות השוטפת של מוסדות הרפואה בישראל, לתחזוקתם, ולצורך לקיחת חלק פעיל בתכנון וליווי ייצורן של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות אשר יסייעו רבות בקידום הרפואה בארץ ובעולם.

בין היתר, מועבר החומר הלימודי במעבדות טכנולוגיות מתקדמות לצורך התנסות מעשית ורכישת ניסיון פרקטי. כמו כן, המסלול כולל סיורים מעשיים לצורך השתלבות מקצועית טובה יותר בשוק העבודה, וזאת לאחר קבלת הדיפלומה.

כדי לקבל את הדיפלומה הנכספת, על הבוגרים להגיש פרויקט גמר ולצלוח את בחינות התמ"ת. 

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת תואר הנדסאי מכשור רפואי ניתן למנות: מתמטיקה גבוהה, פיזיקה, כימיה, אנגלית טכנית בזיקה לעולמות הרפואה, כימיה, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, מכניקה, שפות מחשב, נוירולוגיה, מערכות ספרתיות, מיקרוביולוגיה, טכנאות מחשבים, פרמקולוגיה, מדעי המחשב ועוד.

כחלק מתכנית הלימודים, על הסטודנטים להגיש פרויקט גמר מעשי ותאורטי אשר יתבסס במידה רבה על מכלול נושאי המסלול.

משך הלימודים

תואר הנדסאי מכשור רפואי אורך כשנתיים וזאת במסגרת מסלול לימודי בוקר.

לאור העובדה שרבים מן הסטודנטים להנדסאות הינם בעלי משפחות או בעלי קריירה קיימת, המכללות הטכנולוגיות מציעות גם מתכונת לימודי ערב המתפרשת על גבי כ-3 שנים.

תנאי קבלה - הנדסאי מכשור רפואי

לצורך קבלה עבור תכנית לימודים זו, על המועמדים לעמוד בתנאי הסף הנדרשים באופן גורף עבור כלל מסלולי ההנדסאות:

  • תעודת בגרות – הצגת תעודת בגרות מלאה או לחילופין תעודת בגרות חלקית. על התעודה החלקית לכלול מתמטיקה ואנגלית 3 יח"ל בציון עובר 55 ומעלה, ולשון עברית / ספרות 2 יח"ל בציון 55 ומעלה. 
  • מכינה טכנולוגית – באם המועמדים אינם עומדים בתנאי הסף, באפשרותם להתקבל עם מכינה הנדסאית. תנאי הקבלה עבור המכינה הינם הצגת תעודת 12 שנות לימוד.
  • בני 35 ומעלה – לבני שלושים פלוס האפשרות להתקבל בכפוף להצגת תעודת 12 שנות לימוד בלבד. מוטב עם זאת, לעבור את המכינה ההנדסאית לצורך הסרת חלודה.

תעודות ודיפלומה

בוגרים אשר יעמדו בכל התחייבויותיהם האקדמיות לרבות פרויקט הגמר ומעבר הבחינות הרשמיות מטעם משרד התמ"ת, יקבלו דיפלומת הנדסאי מכשור רפואי.

אפשרויות תעסוקה

בפני בוגרי תכנית הלימודים האפשרות להתברג בשורה של תפקידי מפתח במוסדות הרפואה לרבות בתי חולים, מכוני דימות וקופות החולים כמו גם בתעשיית התרופות, מפעלים בשירות הרפואה ומעבדות מחקר.

כתבות בנושא הנדסאים