הכנה לבגרות בספרות

קורס הכנה ושיפור הציון לבגרות בספרות

קורס הכנה לבגרות בספרות עברית מספק לתלמידיו את הידע הנדרש לצורך מעבר הבחינה ע"ס 2 יח"ל אשר נחשבת לאחד ממקצועות החובה לצורך קבלת תעודת בגרות מלאה.

באפשרות הנבחנים לבחור במסלול הכנה לקראת בגרות בספרות ברמת 5 יחידות לימוד, וזאת כדי להגדיל את ממוצע תעודת הבגרות וליהנות מבונוסים נוספים אשר יפחיתו את הצורך בהישענות על ציון הפסיכומטרי בעבור לימודי תואר ראשון.

צעד אחר צעד, עוברים הסטודנטים הכשרה מקיפה הכוללת היכרות עם ספרות עברית, מוטיבים ומאפיינים וטכניקות לניתוח הקריאה והסקת מסקנות.

מדובר באחד מן המקצועות היותר מורכבים עבור מרבית התלמידים, וזאת לאור זיכרונות העבר המרתיעים והעובדה כי הבחינה לרוב עוסקת בנושא הנחשב למרוחק מרבים. מטרתו של קורס הכנה לבגרות בספרות היא להסיר את החשש ולהקנות את הטכניקות הנדרשות.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות בספרות

לימודי ספרות מאז ומתמיד נחשבו לאתגר לא קטן עבור הניגשים לבגרות.

מדובר לא אחת ביצירות ספרותיות אשר אינן נהירות או נגישות לקוראים מזדמנים, והנה בבחינה מצפים לאינספור פרשנויות וניתוחים מקצועיים.

נכון, קשה לנתח טקסט כתוב ולהסיר ממנו רבדים רבדים, ועם זאת בקורס הכנה לבגרות בספרות עברית, תוכלו לרכוש את הכלים הנדרשים כדי לצלוח את הבחינה.

חשוב להגיע בראש פתוח, לשים בצד את הזיכרונות העגומים מהתיכון, וליהנות ממדריכים חדורי מוטיבציה, שיטות לימוד חדשניות ויעילות שמפילות את האסימון ולא רק שמות דגש על שינון ואווירה לימודית במיטבה.

נושאי הלימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי השלמה ושיפור הציון בבגרות בספרות, ניתן למנות: רומנים ספרותיים, שירים קצרים, סיפורת, דרמה, ספרות מודרנית, ניתוח יצירות ספרותיות, לימודי שירים שנכתבו על-ידי גדולי המשוררים של ישראל ועוד.

חשוב לציין שחומרי הלימוד עשויים להשתנות וזאת בהתאם להחלטותיו של משרד החינוך על מתכונת הבגרות בספרות.

במהלך תכנית הלימודים, יידרשו תלמיד קורס ההכנה לבגרות בספרות לעשיית מטלות ביתיות, השתתפות במטלות ותרגולים כיתתיים ותרגולי בחינות המדמות במדויק את מבנה הבחינה.

למה חשוב להשלים או לשפר ציון בבגרות בספרות?

בגרות בספרות נחשבת לאחד ממקצועות החובה. ללא בגרות בספרות בציון עובר 55 ומעלה, הרי שבוגר התיכון לא יהא זכאי לתעודת בגרות.

לאלו מכם המבקשים להתקבל לתארים הומניים דוגמת מדעי החברה או הרוח, הרי שתכנית לימודים זו יכולה לסייע רבות בהקניית כישורי למידה יעילים.

כמו כן, ציוני הבגרות בספרות יכולים להשפיע באופן משמעותי על הציון הסופי של תעודת הבגרות.

משך קורס הכנה לבגרות בספרות

קורס הכנה לבגרות בספרות אורך בין חודשיים לארבעה חודשים.

חשוב לציין כי משך תכנית ההכנה עשוי להשתנות בין מכון למכון, ועל-כן יש לוודא את הנושא אל מול המוסד הלימודי הרלוונטי עבורכם.

כמו כן, מוטב לבדוק אילו מבין המכונים מציעים לימודים במתכונת בוקר וערב, שכן קהלים רבים מגיעים מתוך מקומות עבודה קיימים או חיי משפחה שאינם מאפשרים להידרש לקורס בשעות הבוקר.

התייעצו עמנו

יועצי הלימודים ישמחו לסייע לכם בכל שאלה. אם אינכם בטוחים לגבי המהלך הנכון ביותר להשלמת או שיפור ציוני תעודת הבגרות, אנו נלווה אתכם לאורך התהליך, נחלוק עמכם מידע מקצועי חשוב, ונענה על כל שאלה שנותרה פתוחה.

כתבות בנושא השלמת בגרויות