הכנה לבגרות בערבית

קורס הכנה / שיפור הציון בבגרות בערבית

קורס הכנה לבגרות בערבית מכין את המשתתפים לרמות לימוד הנעות מ-3 יח"ל ועד ל-5 יח"ל.

באופן מפתיע לדעת רבים, השפה הערבית עודנה איננה אחת משפות החובה הנלמדות בבתי הספר בישראל. כיום שפה זו מהווה מגמה להרחבת מספר היחידות בתעודת הבגרות, והחל מ-3 יח"ל ומעלה, הרי שסטודנטים לעתיד יכולים ליהנות משקלול נקודות גבוה שיאפשר קבלה קלה יותר לתכניות תואר ראשון.

נוסף על כך, השפה הערבית היא חלק בלתי נפרד מן התרבות הישראלית. החל מיהודי ערב שעלו ארצה, דרך תושביה הערבים של המדינה ועד למדינות השכנות הסובבות את ישראל. תכנית הלימודים מספקת צלילה מעמיקה אל תוך נבכיה של השפה הספרותית המדוברת במדיה החדשותית, בספרים ובנאומים רשמיים.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות בערבית

שיפור או השלמת הבגרות בערבית איננו נדרש לצורך קבלת תעודת בגרות מלאה, ומרבית התלמידים הניגשים להשלמת או שיפור בגרות זו, עושים זאת כדי לעמוד בתנאי הסף של מכללות ואוניברסיטאות המשקללות את ציון מקצועות החובה והמגמות.

הבגרות נחלקת למספר שאלונים, ובמהלכה יכולים הנבחנים להשתמש במילון ערבי-עברי. קורס הכנה לבגרות בערבית כולל בתוכו טכניקות יעילות לחיפוש במילון, וזאת כדי לאפשר קריאה מהירה ויעילה של קטעי קריאה (אנסין), אשר לוקחים חלק בלתי נפרד מן הבחינה.

בכל מכון הכנה לבגרויות, ישנה הקפדה יתרה על תכנית הלימוד עם מרצים איכותיים, תרגול מקיף והקניית חומרי לימוד לרבות ספרים, מערכת לימוד מקוונת וקבוצות המסייעות מחוץ לשעות הפורמליות.

נושאי הלימוד

מבנה הבחינה כולל שאלון אנסין ומגוון שאלות לבחירה. שאלות אלו כוללות נושאים לרבות: מערכת הפועל הערבית, תחביר ודקדוק, יכולת כתיבה חופשית על שאלות והבנת הנקרא מתוך מקטעי קריאה.

נוסף על הבחינה הכתובה, ישנה בחינה נוספת אשר נערכת בעל-פה יחד עם מתרגל. בחינה זו יכולה להיות די מלחיצה, אך כאשר מתרגלים זאת באופן מספק, הרי שצוברים את הביטחון לביצוע שיחה טובה ושוטפת.

חשוב לדעת: הבחינה בערבית איננה פשוטה כפי שרבים סוברים. יש להקפיד על תרגול שיטתי ועקבי, ביצוע שיעורי הבית ושינון עקבי של אוצר המילים. ללא שינון של אוצר המילים, הרי שתלמידים רבים ימצאו את הבחינה לקשה ומאתגרת, גם בנוכחותו של מילון.

למה חשוב להשלים או לשפר ציון בבגרות בערבית?

הבגרות בערבית היא איננה מקצוע חובה. לצד מקצועות הליבה הנדרשים לקבלת תעודת בגרות מלאה, ישנה האפשרות להגביר את מגמת הערבית ברמה של 3 עד 5 יחידות לימוד.

מרבית הניגשים לבחינה, עושים זאת לרוב מתוך הרצון להגדיל את ממוצע שקלול ציוני תעודת הבגרות בעבור קבלה ללימודי תואר ראשון או כחלק מן ההכנה לקראת לימודי מזרחנות.

משך קורס הכנה לבגרות בערבית

קורס הכנה לבגרות בערבית אורך בין שלושה חודשים לכחצי שנה.

מטרתה של תכנית הלימודים היא להכין את המשתתפים צעד אחר צעד, לקראת צליחתה של הבגרות ולהשיג את הציון הנדרש.

התייעצו עמנו

לא בטוחים באיזה מכון לקחת קורס לשיפור והשלמת הבגרות בערבית? נשמח לסייע לכם עם ייעוץ לימודים מקצועי ומכוון מטרה. 

לקבלת פרטים נוספים השאירו לנו פניה באתר, ונשמח לעמוד לשירותכם.

כתבות בנושא השלמת בגרויות