תעודת 12 שנות לימוד

השלמת תעודת 12 שנות לימוד (תעודה גמר-תיכונית)

מקומות עבודה כמו גם מכללות לקורסים ולימודי תעודה, עשויים לבקש מכם להציג תעודת בגרות מלאה או תעודת 12 שנות לימוד.

באם ברצונכם להשלים לתעודת בגרות מלאה, נשמח לסייע לכם ולהפנות אתכם למכוני ההכנה השונים, אך אם מטרתכם היא להוציא תעודת 12 שנות לימוד, הישארו עמנו לכל הפרטים הנדרשים ולצורך הכרה מלאה של אופי התעודה והשוני שבינה לבין תעודת בגרות.

נתחיל מן ההיגיון שמאחורי הדבר: תעודת בגרות מלאה ותעודת 12 שנות לימוד הן שתי תעודות המוענקות לכל בוגר ובוגרת אשר סיימו את התיכון בהצלחה עם כלל מקצועות החובה הנדרשים.

באם אותו הבוגר או הבוגרת לא צלחו את אחד ממקצועות החובה הנדרשים, הרי שתוענק רק תעודת 12 שנות הלימוד שכן היא מעידה על עמידתו של הבוגר בהצלחה בסיום כל שנות הלימודים הנדרשות מטעם משרד החינוך. 

מה הם המקצועות הנדרשים לצורך קבלת תעודת 12 שנות לימוד?

כדי להוציא תעודת 12 שנות לימוד, על התלמידים והתלמידות לצלוח חמישה מקצועות חובה מבין כלל המקצועות הנדרשים: אנגלית, מתמטיקה, ספרות, תנ"ך, אזרחות, לשון והיסטוריה.

משרד החינוך מאפשר בחירה כאשר ישנם 4 מקצועות אותם התלמידים מוכרחים לצלוח, ומקצוע נוסף שהוא חובה, אך מתאפשר כבחירה לצורך קבלת תעודת 12 שנות הלימוד.

מקצועות החובה הינם: מתמטיקה, אנגלית, אזרחות ולשון והבעה.

מקצועות לבחירה: התלמידים יכולים לבחור להשלים את אחד מן המקצועות הבאים: תנ"ך, ספרות והיסטוריה. כמו כן, ניתן לבחור להשלים בגרות בגיאוגרפיה אשר איננה נחשבת למקצוע חובה, אך מאפשרת את השתלמת התעודה הגמר תיכונית.

מדוע חשוב להשלים 12 שנות לימוד?

נכון יהיה לומר כי ישנן הכשרות אליהן ניתן להירשם גם בכפוף ל-9 ו-11 שנות לימוד. ועם זאת, מרבית מוסדות הלימוד ומקומות העבודה רואים בתעודת 12 שנות לימוד כתנאי בסיסי אשר יכול להעיד רבות על יכולותיו האישיות של האדם הניצב מולם.

באם יש לכם את האפשרות, הזמן והיכולת להשלים בגרות מלאה, הרי שנמליץ לכם לקחת את כל המשאבים והמוטיבציה ולהשקיע פעם אחת ולתמיד בתעודת בגרות מלאה אשר יכולה לפתוח דלתות בקבלה לאקדמיה.

באם אינכם מעוניינים בלימודים אקדמיים לתואר ראשון, הרי שתעודת גמר תיכון יכולה להספיק, ומטרתה להוות אסמכתא על כך שעמדתם בחובותיכם הבסיסיות ביותר לחינוך ממלכתי.

כמו כן חשוב לציין כי הקבלה ללימודי הנדסאים אף היא מותנית בתנאי בסיס להצגת תעודת 12 שנות לימוד.

היכן ניתן לקבל הכנה לתעודת 12 שנות לימוד?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מכוני הכנה מקצועיים אשר מיועדים להשלמת ושיפור ציוני הבגרות ולהשלמת תעודת 12 שנות לימוד.

מדובר בתכניות הכנה מקצועיות לקראת הגשה לבגרויות.

התנערו מזיכרונות העבר העגומים, ודעו כי מכוני ההכנה השונים שמים דגש על שיטות לימוד פרקטיות אשר מסייעות לצלוח את הבגרות מתוך הבנה אמתית של החומר, ולא על-ידי שינון בלבד.

משך קורס הכנה לתעודה גמר תיכונית

משך קורס הכנה לקבלת תעודה גמר תיכונית משתנה בין התלמידים.

ישנם תלמידים הנדרשים להשלמת בגרות אחת, ומנגד ישנם תלמידים הנדרשים להשלמת מכלול של בגרויות.

התייעצו עמנו

יועצי הלימודים ישמחו לסייע לכם ולהסביר באופן מקיף את התהליך לצורך השלמת תעודת 12 שנות לימוד.

באם אתם מתלבטים כיצד לבצע את המהלך או אם כדאי להיכנס לכך מלכתחילה, השאירו לנו פניה ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

כתבות בנושא השלמת בגרויות