הכנה לבגרות בתנ"ך

קורס הכנה ושיפור הציון בבגרות בתנ"ך

תנ"ך נחשב למקצוע חובה במשקל של 2 יחידות לימוד אשר מרכיבות את תעודת הבגרות המלאה.

ייתכן שזהו הטקסט הארכאי שמקשה על ההבנה, ואולי אפילו הדרך שבה בתי הספר הממלכתיים מקנים את החומר הנלמד, מה שבטוח הוא שרבים זוכרים לרעה את תקופת התיכון, בין היתר לאור הקושי הרב שחוו בזמן ההשתתפות בכיתה והלימוד לקראת הבחינה.

לא עברתם את הבחינה בתנ"ך? עברתם בציון שפוגם לכם בממוצע הבגרויות? דעו שכיום ישנם מכוני הכנה מקצועיים לבגרויות, אשר יידעו כדי לנווט אתכם נכונה ולספק לכם את ההכנה הנדרשת לצורך השגת הציון הנכסף.

אין מדובר רק בלימודים שעוסקים בשינון, אלא בהבנה אמתית של הכתוב דרך היבטים וטכניקות לימוד שיסייעו לכם לצלוח את הבחינה ולשפר את החוויה הזכורה מן התיכון.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות בתנ"ך

כדאי לדעת: את הבגרות בתנ"ך ניתן לעשות במתכונת של 2 יחידות לימוד, או לחילופין להרחיב ל-5 יחידות לימוד, וזאת כדי להשיג נקודות זכות נוספות בחישוב הציון המשוקלל לקראת קבלה ללימודים אקדמיים לתואר ראשון.

בהתייחס ללימודי השלמה ושיפור הציון בבגרות בתנ"ך, הרי שלימוד בע"פ אמנם יכול לסייע, אך הטקסטים המורכבים וריבוי האפשרויות, פשוט איננו מאפשר לקחת פתרונות שלקוחים יותר מן הבגרות בהיסטוריה.

לשם כך, כלל מכוני ההכנה, רותמים לצדם את טובי המחנים והמרצים אשר יודעים להקנות את הידע המקראי הרב דרך הבנה אמתית של מהות המאורעות והסיפורים.

הבנת השתלשלות המאורעות, משמעות הטקסטים התנכ"יים וההסתכלות הנכונה על הדברים, מפיקים התלמידים את המירב מן הבחינה ונהנים מציונים גבוהים בהרבה מאלו הזכורים מימי התיכון.

נושאי הלימוד

יצוין כי ההתייחסות אל נושאי הלימוד הינה כללית בלבד. הנושאים הנדרשים לקראת בחינת הבגרות בתנ"ך עשויים להשתנות, וזאת על-פי החלטתו של משרד החינוך במסגרת מיקוד הבגרות:

  • סיפורי הבריאה המתוארים בספר בראשית
  • נביאי אמת ושקר
  • ספרי מלאכים
  • חורבן בית ראשון
  • שיבת ציון
  • ניתוח מקטע שאיננו נלמד
  • חוק וחכמה

למה חשוב להשלים או לשפר את ציון הבגרות בתנ"ך?

מעבר לעובדה כי מדובר במקצוע חובה לצורך קבלת תעודת בגרות מלאה, השלמת או שיפור הבגרות בתנ"ך יכולה לסייע רבות בשיפור הציון המשוקלל בעבור קבלה למכללות ואוניברסיטאות.

כמו כן, במספר תארים, הרי שציון גבוה בתעודת הבגרות יכול לייתר את הצורך בציון הבחינה הפסיכומטרית.

הכנה לבגרות בתנ"ך - טכניקות לימוד

תכניות הלימוד אינן מבוססות אך ורק על שינון, אלא גם ובעיקר על ההבנה.

מה היא הדרך הנכונה ביותר לקרוא את הטקסט ולהבין את הנעשה? מה הם הפירושים הקיימים מאחורי הכתוב? כיצד ניתן להתמודד עם שאלות על קטעי קריאה שאינם מוכרים? מה הדרך הנכונה ביותר להבין את הלוגיקה שמאחורי השתלשלות המאורעות?

אם אתם מתלבטים איך להשלים או לשפר בגרות בתנ"ך, פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ לימודים מקצועי.

כתבות בנושא השלמת בגרויות