הכנה לבגרות באזרחות

קורס הכנה ושיפור הציון לבגרות באזרחות

קורס הכנה לבגרות באזרחות נלמד ברמות של יחידת לימוד אחת וניתן להרחיבו עד ל-5 יחידות לימוד. מדובר במקצוע חובה המהווה תנאי בסיסי לזכאות בעבור תעודת בגרות מלאה.

מטרתה של תכנית הלימודים היא לספק לבוגריה את הידע שמומלץ שכל אזרח במדינת ישראל יחזיק בו; מה הן הרשויות השונות הלוקחות חלק בפעילותה השוטפת של המדינה, מהי הרשות המבצעת, הרשות המחוקקת והשופטת, מה הן זכויותיו של אזרח ומהו ההבדל בין אזרח לתושב, כיצד מתבטאים היחסים השבריריים שבין המגזרים השונים לרבות המגזר החילוני והדתי, היהודי והערבי, כל אלו ועוד נלמדים במסגרת קורסי ההכנה לבגרות באזרחות.

למרבה הצער, תקופת התיכון לעתים יכולה להביא עמה ריגושים הרבה יותר אטרקטיביים מאשר נושאי הלימוד של הבגרות באזרחות. על-כן, תלמידים רבים מבקשים להשלים או לשפר את הציון בבגרות. היו רגועים ודעו כי מכוני ההכנה השונים הקיימים כיום, מספקים תכניות לימודים מקצועיות ומקיפות עם שיטות לימוד אפקטיביות אשר יסייעו לכם להשיג את הציון הנכסף.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות באזרחות

עד כמה אתם באמת מעורים בנושאים הבוערים במדינה? ומדוע דברים מתקיימים כפי שהם? האם באמת הדתיים אינם מוכנים לקבל את האוטובוסים בשבת? או שמא ישנה הסכמה קודמת שהובילה להתעקשותם?

הבחינה באזרחות אמנם נחשבת לסבוכה ומורכבת, אך יש בה כדי להסביר מגוון רחב של תהליכים פנימיים המתרחשים במדינתנו. מיחסים פנימיים ועד לאופייה וצביונה של המדינה אשר משפיעים על החוץ, תכנית הלימודים פועלת להכין את התשתית להבנת המציאות הישראלית על כל רבדיה השונים.

חשוב לדעת: אין מדובר בבחינה המצריכה חשיבה אנליטית, ולמעשה הנכם נדרשים לשינון אינטנסיבי של החומר הנלמד. ועם זאת, קורס הכנה לבגרות באזרחות מאפשר לבסס את ההבנה הנדרשת למתן מענה לוגי על השאלות, ולא רק שינון בלתי פוסק שנועד לשפוך את החומר על הדף.

נושאי הלימוד

בין הנושאים השונים הנלמדים לקראת ההשלמה או שיפור הציון בבגרות באזרחות ניתן למנות: שיטת הבחירות הדמוקרטית בישראל, חוק המפלגות, קואליציה, מבנה הכנסת, אידאולוגיה ומצע מפלגתי, צביונה היהודי של מדינת ישראל, מיעוטים בישראל, מגילת העצמאות, נושא החוקה הישראלי, מבנה הכנסת, הרשות המבצעת, הרשות המחוקקת, הרשות השוטפת, שלטון העם, סטטוס קוו לשמירה על ערכי היהדות ועוד.

למה חשוב להשלים או לשפר ציון בבגרות באזרחות?

אזרחות הינה מקצוע חובה הנדרש לצורך זכאות בתעודת בגרות מלאה.

באם ברצונכם להתקבל ללימודי תואר ראשון, הרי שמרבית המוסדות האקדמיים דורשים תעודת בגרות מלאה, וכל שכן בממוצע ציונים גבוה.

כמו כן, מקומות עבודה רבים רואים בתעודת בגרות מלאה כתנאי בסיס לקבלה.

משך קורס הכנה לבגרות באזרחות

קורס ההכנה אורך בין חודשיים לארבעה חודשי לימוד.

צעד אחר צעד, לומדים המשתתפים את ההיגיון שעומד מאחורי החומר הנלמד. טכניקה זו מסייעת לענות על השאלות השונות מתוך מחשבה ומעמיקה והבנה של החומר הנלמד, ולא מתוך שינון.

התייעצו עמנו

מתלבטים היכן מומלץ לקבל את ההכנה לבגרות באזרחות? יועצי הלימודים שלנו ממתינים לכם. השאירו לנו פניה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

כתבות בנושא השלמת בגרויות