הנדסאי תעשייה וניהול

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול מכשירים את בוגריהם להשתלב בקשת רחבה של ארגונים, חברות ובתי עסק וזאת במטרה להוביל לתהליכי ייעול ושיפור פנים-ארגוניים.

בעולם העסקי התחרותי של ימינו, עסקים, חברות ואפילו תאגידים אשר נשארים מאחור ולו לזמן מועט, עלולים למצוא עצמם בתהליך סטגנציה פיננסי הדרגתי. תכנית הלימודים מכשירה את בוגריה להביט על התהליכים הרוחביים המתרחשים בכל עסק פיננסי, ולהוביל תהליכים פנימיים משמעותיים תוך מתן פתרונות יצירתיים מן ההיבט ההנדסי.

תמיד אמרו לכם שיש לכם את זה בפתרון בעיות? מחפשים את התחום שישלב בין זיקתכם לעולמות המתמטיקה, ההנדסה והפיננסים לבין חשיבה יצירתית? בואו לקבל מידע נוסף על תואר הנדסאי תעשיה וניהול.

מידע כללי - לימודי הנדסאי תעשייה וניהול

כל ארגון המבקש לשמור על עצמו עם הראש מעל לפני המים, מחויב בתהליכי ייעול ובהסתכלות מתמדת לצורך שיפור תהליכיו הפנימיים.

על קרקע פורייה זו, אין זה מפתיע שהנדסאי תעשיה וניהול פותחים לעצמם דלת עבור שורה ארוכה של תפקידים החל מתהליכים יצרניים ועד לתפקידי מפתח בחברות תוכנה ואינטרנט.

לאורך תכנית הלימודים, רוכשים הסטודנטים את הידע והכלים הנדרשים למציאת פתרונות יצירתיים מתוך ההיבטים ההנדסיים. כיצד ניתן להפחית את העלויות השוטפות? ומה בתהליכים שהפכו לשגרה ארגונית, הם למעשה דרך מיותרת שיש לקצרה?

לעתים הפתרון איננו נגלה לעין, ועל-כן על האתגר והקושי הרבים, אמונים מהנדסאים והנדסאים בתחום התעשייה והניהול אשר מחזיקים בראייה רוחבית וביכולת להביט על הנתונים ברמת המקרו והמיקרו.

מבנה תכנית הלימודים

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול אורכים שנתיים במסגרת מתכונת לימודי בוקר, או 3 שנים במתכונת לימודי ערב המוצעת בחלק מן המכללות הטכנולוגיות.

בכל מכללה ומכללה, יכולים הסטודנטים לבחור בין מספר מסלולי התמחות כאשר הבולטים והנפוצים ביותר הינם:

  • מערכות מידע – בעלי זיקה לתחום המחשבים? בואו לקחת חלק באיפיונן והטמעתן של מערכות מידע אשר ייעלו את התהליכים הפנים-ארגוניים.
  • שיווק ופרסום – תחום המכירות, השיווק והפרסום איננו נח אף פעם, והנדסאי תעשייה וניהול לוקחים חלק פעיל במינוף מחלקות המכירות והשיווק וביצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.
  • תפ"י – הפיקוח והבקרה על מערכות יצרניות הוא חלק בלתי נפרד מן השווקים התעשייתיים ובקרב מפעלים. כהנדסאי תעשייה וניהול תקחו חלק פעיל בפיקוח, בקרה ותפעול המערך היצרני.

* יצוין כי בחלק מן המכללות ניתן למצוא תחומי התמחות נוספים, אותם יש לבדוק בכפוף לפגישת ייעוץ עם המכללה הרלוונטית.

עם תום תכנית הלימודים, ובהתאם לתחום ההתמחות, יידרשו הסטונדטים להגשת פרויקט גמר מעשי ותאורטי המסכם את החומר הנלמד.

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת תואר הנדסאי תעשייה וניהול ניתן למנות: לימודי מתמטיקה גבוהה, אנגלית, סטטיסטיקה, יישומי מחשב, מבואות במדעי המחשב, מבואות בפיננסים וחשבונאות, כלכלה, ביצוע בקרת איכות וניטור, שיפור תהליכים פנים ארגוניים, ניהול כוח אדם, יצירת דו"חות בקרה ועוד.

יצוין שלמעט המבואות, נושאי הלימוד ישתנו באופן מהותי וזאת בהתבסס על המגמה שבה בחרו הסטודנטים. בין היתר ניתן להדגים זאת על ניהול מכירות, שיווק ופרסום ויחסי ציבור הנלמדים במסגרת ההתמחות לשיווק ופרסום, או לחילופין איפיון מערכות, שפות מחשב ואבטחת מידע הנלמדים במסגרת המגמה ללימודי מערכות מידע.

משך הלימודים

תואר הנדסאי תעשייה וניהול אורך כשנתיים וזאת בכפוף לבחירה במתכונת לימודי בוקר.

הבוחרים במתכונת לימודי ערב נדרשים למעבר מסלול תלת שנתי.

תנאי קבלה - הנדסאי עיצוב

כדי להתקבל ללימודי הנדסאי תעשיה וניהול, על המועמדים לעמוד בקריטריונים התקפים לגבי כלל מסלולי ההנדסאות:

  • תעודת בגרות – הצגת תעודת בגרות מלאה או תעודה חלקית הכוללת 3 יח"ל במתמטיקה ואנגלית בציון עובר (55 ומעלה), ו-2 יח"ל בלשון או ספרות בציון עובר. 
  • מכינה טכנולוגית – מעבר מכינה טכנולוגית קדם הנדסאית עבור מועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף הבסיסיים. במקרים אלו, על המועמדים להציג תעודת 12 שנות לימוד.
  • בני 35 ומעלה – בני שלושים פלוס יכולים להתקבל לתכנית הלימודים, וזאת בכפוף להצגת תעודת 12 שנות לימוד בלבד. יצוין כי מומלץ לעבור את המכינה לצורך הסרת חלודה.

תעודות ודיפלומה

בוגרים אשר יסיימו את מסלול הלימודים בתחום ההתמחות בו בחרו, אשר יעמדו בכל חובותיהם הלימודיות, יגישו את פרויקט הגמר ויצלחו את הבחינות הנדרשות מטעם המה"ט, יקבלו דיפלומת הנדסאי תעשייה וניהול.

אפשרויות תעסוקה

בהתאם לתחום ההתמחות הנבחר, כך ייפתחו בפני בוגרי המסלול מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה.

הנדסאי תעשיה וניהול משתלבים בהצלחה בארגונים, חברות, בתי עסק, מפעלים ותעשיות, ולוקחים חלק פעיל בפס היצרני, בתהליכי הטמעה טכנולוגיים סבוכים ובליווי וייעוץ אגפי מכירה ופיננסיים.

כתבות בנושא הנדסאים