הכנה לבגרות בגיאוגרפיה

קורס הכנה ושיפור הציון לבגרות בגיאוגרפיה

קורס הכנה לבגרות בגיאוגרפיה מכין את התלמידים לקראת הבחינה ברמת 3 יחידות לימוד ו-5 יחידות לימוד.

מגמה זו איננה נחשבת למקצוע חובה לצורך הקניית תעודת בגרות מלאה, ומטרתה להוות כמקצוע בחירה אשר מאפשר להעלות את שקלול ממוצע ציוני הבגרות. סטודנטים רבים לעתיד בוחרים להירשם לתכנית לימודים זו לאור העובדה שגיאוגרפיה נחשבת למקצוע 'קליל' באופן יחסי. עם 5 יחידות לימוד בציון בגרות גבוה, הרי שממוצע הציונים יעלה וכך תתאפשר קבלה נוחה יותר לתכניות לימוד אקדמיות לתואר ראשון.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מכוני הכנה אשר מציעים קורסי מכינה מקצועיים לבגרות בגאוגרפיה. במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע חיוני אודות קורס הכנה לבגרות בגיאוגרפיה לרבות מידע כללי על הבחינה, משך הלימודים ונושאי לימוד.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות בגיאוגרפיה

מקצוע הגיאוגרפיה חובק בתוכו מגוון רחב של נושאים מרתקים בחקר הסביבה והיחסים שקיימים בין בני האדם לבין סביבתם.

היבטים אלו יכולים להתבטא בנושאים אקולוגיים, אקלים, ניתוח גיאוגרפי על בסיס מידע מן המפה (טופוגרפיה), צמחייה, היבטים דמוגרפיים, היבטים תרבותיים, מרחבים אורבניים אל מול מרחבים כפריים, חקלאות, ייצוא וייבוא ועוד.

להבדיל ממה שרבים נוטים לחשוב כי גיאוגרפיה סובבת סביב חקר המפה ותו לא, הרי שמדובר בנושאים מקיפים אשר מכירים לנו את גלגלי השיניים שעובדים מאחורי הקלעים ואשר גורמים למציאות כפי שאנו מכירים אותה, להתקיים.

נושאי הלימוד

תכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של נושאי לימוד בהיבטי כלכלה, חברה ותרבות לרבות: מושגים בסיסיים בנושא אקלים ומזג אוויר, השפעות סביבתיות אשר הופכות אזורים מסוימים לצחיחים אל מול אזורים רוויי משקעים, שינויים אקולוגיים וסביבתיים, זיהום סביבתי, תהליכי תיעוש, סוגי אדמות, חקלאות, טיהור שפכים ומקורות מים דוגמת מי תהום (גיאומורפולוגיה), היבטים דמוגרפיים, נדידה דמוגרפית, השפעות דת, תוצר לאומי גולמי (תל"ג), תכנון ערים ועוד.

חשוב לציין כי נושאי הלימוד עשויים להשתנות בהתאם להחלטת משרד החינוך. על-כן, יש להתעדכן בנושאי הלימוד המדויקים אל מול מכון ההכנה לבגרות בגיאוגרפיה שבו תבחרו.

למה חשוב להשלים או לשפר ציון בבגרות בגיאוגרפיה?

הבגרות בגיאוגרפיה איננה נחשבת למקצוע חובה, וקבלת תעודת בגרות מלאה איננה מותנית בכך. ועם זאת, רבים בוחרים ללמוד, לשפר ולהשלים את הבגרות בגיאוגרפיה כדי להעלות את ממוצע הציונים ולשפר את סיכוייהם להתקבל ללימודי תואר ראשון בתחום בו הם מעוניינים.

רבים בוחרים בבגרות זו לאור העובדה שהיא נחשבת לקלה באופן יחסי לבגרויות אחרות דוגמת כימיה או ביולוגיה. ועם זאת, מוטב להשלים בגרות בהתאם למקצוע בו בוחרים. כך למשל אם בכוונתכם להתקבל לתואר בביולוגיה, הרי שמומלץ לערוך בגרות בתחום. אם בכוונתכם להתקבל למדעי החברה, הרי שבגרות שכזו יכולה להקנות את כישורי הלמידה הנדרשים.

משך קורס הכנה לבגרות בגיאוגרפיה

קורס הכנה לבגרות בגיאוגרפיה אורך בין חודשיים לארבעה חודשי לימוד.

יצוין כי משך תכנית ההכנה לבגרות בגאוגרפיה עשוי להשתנות בין מכון למכון, ולכן יש לוודא זאת באופן פרטני.

התייעצו עמנו

יועצי הלימודים זמינים עבורכם לכל שאלה. באם אינכם בטוחים באיזו בגרות לבחור כדי להעלות את ממוצע ציוני הבגרות, או לא בטוחים אף אם כדאי לשפר ציוני בגרות או לחילופין לבצע מהלך אחר לקבלה ללימודי תואר ראשון, השאירו לנו פניה ונשוב אליכם בהקדם האפשרי.

כתבות בנושא השלמת בגרויות