הנדסאי קולנוע וטלוויזיה

לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה

לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה יכשירו אתכם להשתלבות מלאה בתעשיית הבידור. עם הידע הרב והיכולות הטכנולוגיות, הנדסאי קולנוע וטלוויזיה הם כוח האדם האיכותי אשר עומד מאחורי היצירות הנפלאות ביותר, ואשר מספק לנו הצופים את המוצר המוגמר.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, המציעות מסלול תואר הנדסאי קולנוע וטלוויזיה. מסלול ייחודי זה משלב בין היבטים יצירתיים הטמונים בסטודנטים לצד יכולות טכניות מוכחות וזיקה למדעי המחשב ולעולמות החשמל.

מידע כללי - לימודי הנדסאי קולנוע וטלויזיה

תכנית הלימודים מספקת מעטפת מקצועית טכנית ללקיחת חלק בלתי נפרד מיצירתם של סרטים, סדרות טלוויזיה, תכניות ופרסומות.

יתרון אדיר העומד כיום לצדם של הנדסאי הקולנוע הוא הימצאותם בעידן ה-youtube. עידן בו יכולים בוגרי המסלול לפרסם עצמם עם פרויקטים עצמאיים ולזכות לחשיפה אדירת ממדים.

תכנית הלימודים הינה כרטיס הכניסה של רבים כיום אל עבר ענפי הבידור בארץ ובעולם, ולרשותם של הבוגרים שורה של תפקידי מפתח כאנשי מקצוע בתחום הסאונד, במאים, מפיקים טלוויזיוניים, יועצים מקצועיים למשרדי שיווק, מדיה ופרסום ועוד.

מבנה תכנית הלימודים

זהו אחד מתחומי הלימוד הבודדים כיום בנוף ההנדסאים, שאיננו כולל אך ורק היבטים מדעיים או הנדסיים.

תכנית הלימוד שאורכת שנתיים, חושפת את הסטודנטים לידע נרחב ומגוון החל ממקצועות מבוא הנדסיים דוגמת מתמטיקה, אנגלית טכנית ושרטוט מקצועי, ועד לנושאי לימוד מרתקים ופרטניים דוגמת הפקת סרטים, כתיבת תסריטים, ליווי יצירות מדיה ואנימציה, תורת התאורה והסאונד ועוד.

אחת מן הסיבות לפופולריות של התואר נעוצה במגוון האדיר של תפקידים ועמדות מפתח אליהם יכולים להתקדם בוגרי המסלול.

עם תום הלימודים, נדרשים בוגרי המסלול להגשת פרויקט גמר מעשי המסכם את הידע שנצבר לאורך התואר, ולמעבר בחינות רשמיות מטעם משרד הכלכלה.

עם צליחת הבחינות, יקבלו בוגרי התואר את הדיפלומה היוקרתית.

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה ניתן למנות: לימודי סאונד וקול, תורת התאורה, תפעול אולפנים, בימוי, תסריטאות, הפקת סרטים, סדרות וסרטונים קצרים, יצירת עלילה, תפאורה ובימה, הפקות שטח, יצירת כתבות חדשותיות, עריכת ווידאו, יצירת סרטי דוקו, יצירת סרטים עלילתיים ועוד.

כלל נושאי הלימוד זוכים הן להתייחסות תאורטית והן להתייחסות מעשית בדמות מעבדות טכנולוגיות מתקדמות וסיורים פעילים.

משך הלימודים

תואר הנדסאי קולנוע וטלוויזיה אורך כשנתיים וזאת במסגרת לימודי בוקר.

מכללות טכנולוגיות רבות ללימודי הנדסאות, מאפשרות להירשם גם למתכונת לימודי ערב המתפרשת באופן נוח יותר עבור בעלי קריירה קיימת שאינם יכולים לרדת לחצי משרה ובעלי משפחות. מתכונת זו אורכת כ-3 שנים בממוצע.

תנאי קבלה - הנדסאי קולנוע וטלויזיה

הקבלה עבור לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה הינם זהים לתנאים הנדרשים עבור כלל לימודי ההנדסאות:

  • תעודת בגרות – יש להציג תעודת בגרות מלאה או לחילופין תעודת בגרות חלקית עם מקצועות מתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יחידות לימוד בציון עובר 55 ומעלה. וספרות / לשון עברית ברמת 2 יחידות לימוד בציון עובר 55 ומעלה. 
  • מכינה טכנולוגית – מכינה הנדסאית למועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף הנדרשים. תנאי הקבלה עבור המכינה הינם תעודת 12 שנות לימוד.
  • בני 35 ומעלה – לבני שלושים פלוס האפשרות להתקבל ללימודי הנדסאי קולנוע וטלויזיה בכפוף להצגת תעודת 12 שנות לימוד בלבד. יצוין כי מוטב לעבור את המכינה שכן היא מאפשרת להסיר חלודה.

תעודות ודיפלומה

בוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה, יעמדו בכל התחייבויותיהם הלימודיות, יגישו את פרויקט הגמר ויצלחו את הבחינות הנדרשות מטעם משרד הכלכלה, יקבלו דיפלומת הנדסאי קולנוע וטלויזיה.

אפשרויות תעסוקה

לבוגרי תואר הנדסאי קולנוע וטלוויזיה האפשרות להשתלב באולפנים השונים, בהפקות קולנועיות, חברות הפקה ומדיה ועוד. 

בפני הבוגרים נפתחות דלתות לשורה של תפקידי מפתח לרבות עורכים טלוויזיוניים, תסריטאים, אחראי תאורה וסאונד ואף במאים ומפיקים.

כתבות בנושא הנדסאים