למי מתאים ללמוד קורס חוקרים פרטיים?

למי מתאים ללמוד קורס חוקרים פרטיים?

מתאים לי להיות חוקר פרטי?

חולמים על קריירה מרגשת שרצופה באתגרים ומתאפיינת בסביבת עבודה דינמית ומשתנה? ככל הנראה שלא סתם הגעתם הישר אל תוך הכתבה הזו.

אחד מן הקורסים היותר בולטים בפופולריות, או יותר נכון בעניין הרב שהם מביאים עמם, הוא לא אחר מאשר קורס חוקרים פרטיים. הטייטל היוקרתי והמסתורי, מביא עמו לא מעט עניין בקרב אלו המבקשים להתברג בקריירה שונה מן הנוף המשרדי האופייני, וכזו שאיננה משעממת אף פעם.

בכתבה הבאה נבקש לסקור בהרחבה את התכנית ללימודי חוקרים פרטיים, תוך שימת דגש על קהל יעד ומאפיינים אשר יכולים להתאים למקצוע שימתין לבוגרים עם תום הקורס.

מה עושים חוקרים פרטיים?

חוקרים פרטיים יכולים לעסוק במגוון רחב של סוגי חקירות. בניגוד לסברה שחוקרים יתחקו אחר בוגדים-בוגדות או יבצעו מעקבים אחר פושעים נמלטים, הרי שחקירות רבות יכולות להביא עמן מורכבויות המצריכות את התערבותם של אנשי מקצוע נוספים דוגמת:

  • חקירות ביטוח – חברות הביטוח פועלות בשיתוף פעולה עם חוקרים פרטיים, וזאת כדי לאתר מבוטחים אשר מבצעים מעשי רמייה לצורך קבלת כספי פיצויים שלא לצורך. במרבית המקרים, יהיה צורך בהתערבותם של גורמים רפואיים אשר יספקו את ההיבט המקצועי לאיסוף הראיות המפלילות.
  • איתור נכסים – לא אחת, ניתן למצוא חוקרים פרטיים הפועלים בשירות עורכי דין וזאת לצורך איתור ראיות עבור תיקים משפטיים שונים. דוגמה נפוצה במיוחד היא בעו"ד משפחה אשר מפעילים חוקרים פרטיים לצורך איתור נכסים של בן או בת זוג המסתירים אותם בטרם חלוקת הרכוש.
  • חקירות כלכליות – האם ההתקשרות עם השותף העסקי היא החלטה נכונה? או שמא הוא איננו דובר אמת? זוהי שאלה שיכולה להיענות בקלות רבה על-ידי חוקר פרטי המיומן בביצוע חקירות כלכליות שמטרתן היא למפות את כל נכסיו והכנסותיו של הנתון למעקב.

אופי העבודה

חוקרים פרטיים מעורבים במגוון רחב של חקירות, ועל-כן נדרשים לכושר למידה עצמית גבוה, יכולת הסתגלות לתנאי שטח משתנים, קור רוח ויכולת לשיתוף פעולה עם גורמים שונים.

לעתים תיקי החקירה לא יהיו מרתקים, אך בהחלט יהיו סבוכים וזהו נתון חשוב שיש לקחת בחשבון. אם דמיינתם אקשן בלתי פוסק, אז הרי שחקירת ביטוח יכולה להיות די שגרתית עבור רבים.

העבודה נעשית באופן עצמאי לרוב, אך תוך שיתוף פעולה עם חוקרים מקבילים, משרדי אכיפת החוק וגורמים פרטיים שונים. נדרשת אסרטיביות ויכולת להניע תהליכים.

העבודה איננה מתבצעת אך ורק בשטח והיא יכולה להביא עמה גם לא מעט טופסיאדה שיש לקחת בחשבון דוגמת יצירת דו"חות מקיפים עם כלל המסקנות עבור הלקוחות, מעבר על רשומות משפטיות או פיננסיות וארגון ראיות.

מה הם תנאי הקבלה?

עדיין מרגישים שתכנית לימודים זו מתאימה עבורכם? להלן תנאי הקבלה הרשמיים עליהם מקפידים מוסדות הלימוד השונים, ואשר כפופים לדרישות הכתובות בחוק:

  • על מועמדים לקורס חוקר פרטי להיות בני 21 ומעלה.
  • על המועמדים להציג תעודת 12 שנות לימוד
  • על המועמדים להביא עמם תעודת יושר המעידה על היעדר עבר פלילי

 

יצוין כי חלק מן המוסדות עורכים ראיונות קבלה אישיים בטרם הקבלה לתכנית הלימודים. מטרת הראיון האישי היא לבחון את מידת התאמתו של המועמד לאופיו של המסלול והתפקיד, ולערוך תיאום ציפיות מקיף באשר לחומר הנלמד בקורס ואפשרויות התעסוקה המצפות לבוגרים עם תום הלימודים.

זכרו שאינכם ניצבים מעל החוק

טעות שמאפיינת רבים היא לשער שהכשרתם כחוקרים פרטיים תקנה להם סמכויות שמבדילות אותם מאחרים.

חוקרים פרטיים לעתים יכולים להיות יעילים יותר מגורמי אכיפת החוק לאור העובדה שיש ביכולתם להקצות את כל משאבי החקירה עבור לקוחותיהם, זאת בניגוד לגורמי השיטור השונים. ועם זאת, חשוב לדעת כי חוקרים פרטיים מחויבים לחוק וכפופים למגבלות שונות.

מדובר בתחום מרתק ומרגש, אך הוא גם טומן בחובו לא מעט עבודת ניירת והקפדה מלאה על תחיקות מדינת ישראל.

אם עדיין מצאתם את התחום למרתק ומעניין, השאירו לנציגי האתר פניה וקבלו מידע מקיף בנושא.

כתבה זו נכתבה בשיתוף עם משרד: https://www.investigation.org.il/

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!