הכנה לבגרות בכימיה

קורס הכנה להשלמת ושיפור הציון בבגרות בכימיה

קורס הכנה לבגרות בכימיה נועד להכין את תלמידיו לקראת הבחינה בהיקף של 3 יח"ל או לחילופין 5 יח"ל.

מדובר בתכנית לימודים שאיננה מתחייבת בעבור קבלת תעודת בגרות מלאה, ועם זאת, הרחבתה יכולה לסייע רבות בהעלאת שקלול ציוני תעודת הבגרות במחשבוני המכללות והאוניברסיטאות כחלק מן הקבלה ללימודי תואר ראשון.

תכנית הלימודים מועברת על-ידי טובי המרצים במגוון מכוני הכנה לבגרויות הפזורים ברחבי הארץ. זאת לאור העובדה שהבגרות בכימיה נחשבת לאחת מן המורכבות והקשות ביותר, בגרות בה קיים קושי רב להשיג את הציון הנכסף.

מידע כללי - השלמת ושיפור בגרות בכימיה

כדאי לדעת: סטודנטים רבים המעוניינים להתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטאות בהן תנאי הסף נוקשים יותר, לרוב יבחרו להוסיף את הבגרות בכימיה לתוך שקלול נקודות הזכות שלהם.

בבחינת הבגרות נהוג להוסיף עוד 10 יחידות לימוד של 2 מגמות נוספות. ועם זאת, ניתן להוסיף עוד מגמות כדי ליהנות מציון גבוה יותר ומנקודות נוספות הניתנות על-ידי האוניברסיטאות.

תכנית הלימודים לקוחה מענף המדעים המדויקים, ומטרתה להסביר את האינטראקציה הפועלת בין חומרים שונים, הסבר המבנה המרכיב אותם והדרך שבה הכימיה נרתמת לסייע ביום יום. 

יצוין כי תכנית הלימודים היא איננה חובה. באם לא השלמתם את בחינת הבגרות דעו כי מקצועות החובה הינם: מתמטיקה, אנגלית, ספרות, לשון והבעה, היסטוריה, תנ"ך ואזרחות.

נושאי הלימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס הכנה לבגרות בכימיה ניתן למנות: טבלת היסודות, תגובות כימיות, הרכבים, חמצון, ביצוע מדידות מדעיות, תרכובות כימיות, ריאקציות, חומצות אל מול חומרים בסיסים, פולימרים, תרכובות מורכבות, חלבונים, פחמן ועוד.

למה חשוב להשלים או לשפר את הציון בבגרות בכימיה?

מעבר לעובדה כי מדובר במקצוע חובה לצורך קבלת תעודת בגרות מלאה, השלמת או שיפור הבגרות בתנ"ך יכולה לסייע רבות בשיפור הציון המשוקלל בעבור קבלה למכללות ואוניברסיטאות.

כמו כן, במספר תארים, הרי שציון גבוה בתעודת הבגרות יכול לייתר את הצורך בציון הבחינה הפסיכומטרית או להוביל לכך שציון פסיכומטרי נמוך יותר יהא מספיק לצורך הקבלה לתכנית הלימודים.

משך קורס הכנה לבגרות בכימיה

לימודי הכנה לבגרות בכימיה משתנים בין מכון למכון, ונעים בין 3 חודשים לכחצי שנה.

חשוב לדעת כי משך הלימודים תלוי במספר גורמים וביניהם שיטות הלימוד של המכון ומספר יחידות הלימוד שאליהן ניגשים התלמידים.

כמו כן, יצוין כי תכנית הלימודים איננה מתוחמת אך ורק לשעות הפורמליות, והתלמידים נדרשים לתרגול ממושך ועקבי בביתם, לרבות מטלות בית, שימוש בתכניות לימוד מקוונות ובחינות תקופתיות. 

התייעצו עמנו

לא בטוחים היכן כדאי להשלים או לשפר את ציוני הבגרות בכימיה? אנו נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם ייעוץ לימודים מקצועי וללא התחייבות.

לקבלת פרטים נוספים השאירו לנו פניה באתר, ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם עם פרטים נוספים.

כתבות בנושא השלמת בגרויות