תואר ראשון במוזיקה

תואר ראשון במוזיקה

לימודי תואר במוזיקה

לימודי תואר ראשון במוזיקה נלמדים בפקולטה לאומנות ומציעים מגוון נרחב של קורסים אקדמיים החל משיעורי ליבה במוזיקה, דרך לימודים תיאורטיים מתקדמים ועד לתכנים יישומיים הכוללים השתתפות פעילה בהרכבים מוזיקליים הן כנגנים, והן כבעלי תפקידים מהותיים וחשובים לא פחות לרבות מנצחים, מפיקים מלחינים ועוד.

במרבית מוסדות הלימוד, המסלול האקדמי אורך כשלוש שנים, אך ישנם מוסדות בהם תכניתה לימוד מתפרשת על גבי ארבע שנות לימוד. בשונה מתארים מקבילים בתחום האמנויות, הרי שלימודי תואר ראשון במוזיקה מחייבים בחינות קבלה קפדניות והדוקות.

היחשפו לתרבויות העולם

כיאה לשפה בינלאומית ולה מגוון כה רחב של "סלנגים" שונים, לימודי תואר ראשון במוזיקה סוקרים תרבויות שונות מרחבי העולם, ומספקים לסטודנטים את האפשרות להכיר זרמים מוזיקליים שונים ממעוף הציפור, ולהעמיק לרזולוציות, וזאת בהתאם לקורסי הבחירה המתקדמים הנדרשים בשנים ב' ו-ג'. 

הרבה מעבר לתיאוריה

הנטייה של רבים היא לשער שכיוון ומדובר בתואר אקדמי הנלמד במסגרת הפקולטה לאמנויות, אז הרי שמדובר בתואר הומני הדורש את שינון החומר הנלמד ותו לא.

בפועל, מדובר בתכנית לימודים פעילה ומרתקת שמטרתה היא לסייע לסטודנטים שלה לרכוש, לשכלל ולחדד את יכולותיהם המוזיקליות. צעד אחר צעד, תוך חשיפה הדרגתית והיכרות עם זרמים מוזיקליים מכול העולם.

כל זאת לא מתאפשר אלא בזכות השתתפותם של הסטודנטים בחוגים מוזיקליים שונים אשר יכולים לכלול את הפקתם של קונצרטים מוזיקליים מורכבים, קומפוזיציות, הלחנה והתנסות בכלי מוזיקה אלקטרוניים אשר אט אט הפכו לחלק אינטגרלי מן האמנות העכשווית.

מה הם תנאי הקבלה?

על מנת שסטודנט או סטודנטית יתקבלו לתכנית ללימודי תואר ראשון במוזיקה, אין הם יכולים להסתפק בהצגת תעודת בגרות או פסיכומטרי. עליהם לגשת לבחינות קפדניות שעם סיומן יוחלט על-ידי נציגי סגל תכנית הלימוד באם הם מתאימים לתכניה או לא.

חשוב לזכור שהתחרות על המקומות בלימודי מוזיקה נחשבת לגבוהה באופן יחסי. על כן, מוטב להיערך מראש לתנאי הקבלה והוועדות הנדרשים במסגרת הקבלה למוסד הרלוונטי עבורכם, ולבחון באם ניתן להתכונן מבעוד מועד.

נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת התואר ניתן למנות: לימודי ליבה (מבואות) לחקר המוזיקה במסגרת האקדמאית, לימודי תיאוריה מוזיקלית, הקניית מיומנויות מחקר ולמידה, עריכת ניתוחים מוזיקליים, התפתחותה של המוזיקה לאורך ההיסטוריה, קומפוזיציה, הפקה מוזיקלית, סגנונות וזרמים מוזיקליים דוגמת: ג'אז, אלקטרוני ופלמנקו, פיתוח קול והקניית מיומנויות לשמיעה מוזיקלית ועוד.

כלל הנושאים הנלמדים מבססים תשתית נרחבת לחקר המוזיקה ומקנים לסטודנטים כלים חשובים לצורך מחקר אקדמי ושיפור יכולותיהם המקצועיות של נגנים, זמרים, מפיקים ובמאים.

היכן ניתן ללמוד את התחום?

תואר במוזיקה נלמד כיום במגוון רחב של מוסדות אקדמיים ומוסדות ייעודיים ללימודי האמנויות. בין היתר ניתן למנות את אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, בית ספר רימון, אוניברסיטת חיפה, הקריה האקדמית אונו ועוד.

חשוב לציין כי תנאי הקבלה עשויים להשתנות בין מוסד למוסד, ועל-כן, מוטב לוודא ולהתעדכן בנושא זה באופן פרטני אל מול המוסד הרלוונטי בו אתם מעוניינים ללמוד.

אפשרויות תעסוקה עם תום הלימודים

תעשיית האמנות והבידור מורכבת בוגרים רבים וטובים שסיימו בהצלחה את לימודי מוזיקה לתואר ראשון במכללות והאוניברסיטאות בישראל.

תכנית הלימודים, והיכולת של כל סטודנט וסטודנטית לקחת את התכנים הנלמדים לכיוונים שונים, פותחת דלתות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, התיאטראות ועולמות השיווק והפרסום ברדיו ובטלוויזיה.

אמנים דוגמת זמרים ונגנים יכולים למצוא עזר רב בתכנים המקצועיים הנלמדים, ולקבל את ה"פוש" שנדרש כדי לפתח את הקריירה ולהובילה לכיוונים חדשים ומפתיעים. אנשים בעלי רקע טכני ואהבה רבה למוזיקה, יכולים להתפתח לכיווני הפקה וסאונד.

בכל שאלה בנושא לימודי מוזיקה לתואר ראשון, השאירו לנו פניה, ונציגינו ישמחו לספק לכם ייעוץ לימודים מקיף והכוונה מלאה.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!