שינוי קריירה להייטק

שינוי קריירה להייטק

איך עושים הסבה להייטק?

אנשים רבים מחליטים שהם רוצים לעשות הסבה להייטק. זו יכולה להיות החלטה שפתאום צצה בראשם, או מחשבה שהתבשלה תקופה ארוכה ועכשיו הבשילה; אבל מה שבטוח, זו לא החלטה מפתיעה. תעשיית ההייטק היא תעשייה מתגמלת, עם שכר גבוה, תנאי עבודה טובים, סביבת עבודה צעירה ודינאמית ואינספור אפשרויות לתפקידים מרתקים, ולכן היא מושכת אליה אנשים רבים בגילאים שונים ומתחומי עבודה מגוונים. 

השאלה הראשונה שנשאלת היא איך עושים הסבה להייטק ומגיעים לתפקיד נחשק בתעשייה גדולה ומבוקשת? אנחנו פה לעזור עם כמה צעדים ראשונים!

בחירת הכיוון החדש

הייטק זו מילה גדולה ורחבה, ולכן במקום להגיד "אני רוצה לעשות הסבה להייטק" עליכם להבין איזו הסבה בדיוק אתם מעוניינים לעשות. האם אתם רוצים להיות מתכנתים, לכתוב קוד ולפתח תוכנות? האם אתם מעדיפים להגיע לתחום מכיוון עסקי יותר, לנהל מוצר או פרויקט? האם אתם רוצים ללכת דווקא לכיוון של חווית משתמש ולפתח אתרים ואפליקציות? אולי אתם רוצים להתחיל מתפקיד נוח כמו בדיקות איכות (QA)? חשוב שתקראו על התעשייה הזו, תבינו מה האופציות שלכם, תראו למה אתם מתחברים ורק אחר כך תתחילו את תהליך ההסבה להייטק. אם תבחרו בכיוון שאתם לא ממש מרוצים ממנו, אתם עלולים להתייאש מהר מדי!

קורס הסבה להייטק

אחרי שבחרתם את הכיוון שלכם, זה הזמן למצוא קורס הסבה להייטק שמתאים לכם. היום יש קורסים בתחומים רבים, באינטנסיביות משתנה (מקורסים יומיומיים שלא מאפשרים עבודה במקביל ועד קורסים של פעם-פעמיים בשבוע שמאפשרים לעבוד תוך כדי), ישנם קורסי ערב וקורסי בוקר, קורסים בכיתה וקורסים דיגיטליים, ישנם קורסים ארוכים של שנה וקורסים קצרים של מספר חודשים, ישנם מקומות שהולכים אתכם עד שאתם מוצאים עבודה וישנם כאלו שיספקו לכם תעודה וזהו. עליכם לבחור את הקורס המתאים ביותר עבורכם, ואת מקום הלימודים המתאים ביותר לצרכים שלכם ולרצונות שלכם. חשבו מה הדברים שהכי חשובים לכם בקורס, ולכו לפי הרשימה הזו.

ראיונות עבודה

במהלך הלימודים שלכם בקורס, זה הזמן להתחיל לחשוב גם רחוק יותר – לכיוון מקום העבודה. כפי שכבר אמרנו, חלק מהמכללות מספקות גם כלים וסימולציות לראיון עבודה, ומלוות אתכם עד הרגע שאתם חותמים על החוזה, ולכן יש לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים ולנצל אותה – להבין כיצד לעבור ראיונות, על מה חשוב לשים דגש, מה התשובות הטובות ביותר ואיך מתמודדים עם שאלות ידע מאתגרות. נצלו את הקורס גם כדי לבנות תיק עבודות שתוכלו להראות בזמן הראיון. 

שימו לב גם לקורות החיים שלכם – השתדלו לכתוב קורות חיים באנגלית (ניתן להיעזר באנשי מקצוע), שכן בעולם ההייטק העבודה היא לרוב באנגלית. שימו דגש על הקורס שעברתם ועל הפרויקטים שפיתחתם, אך אם יש בעברכם גם ניסיון מקצועי מרשים בתעשיות אחרות, הדגישו גם אותו, כדי להראות את הרצינות והניסיון שלכם. 

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!