מידע כללי אודות קורס מדבירים

מידע כללי אודות קורס מדבירים

מחפשים אחר מקצוע בעל דרישה מובהקת בשוק העבודה? חולמים לעבוד כעצמאיים או להשתלב בחברה רחבת ידיים וליהנות מהכנסה בטוחה? אם עניתם על שאלות אלו בחיוב, הרי שקורס הדברה בהחלט יכול לענות על ציפיותיכם.

בארץ בעלת מזג אוויר חם ולח דוגמת ישראל, בעיות הימצאותם של חרקים, מזיקים ומכרסמים הן כמעט שגרתיות, ונדרשות לאורך מרבית ימות השנה.

למי שמחפש עבודה מחוץ למשרד, וכזו המצריכה הסמכה יוקרתית ורשמית על-פי חוק, הרי שמומלץ לשמוע פרטים נוספים על המסלול.

הסמכה על פי חוק

על מנת לעסוק בענף ההדברות, כל מדביר נדרש לקבלת רישיון לעיסוק במקצוע המוענק על-ידי משרד הבריאות.

לאור העובדה שענף ההדברות סובב סביב שימושם של חומרים רעילים, הרי שבמדינת ישראל העיסוק בתחום כפוף לתחיקות נוקשות וברורות.

המכללות השונות אינן מעניקות את התעודה היוקרתית לעיסוק בתחום, והן רק מכינות את משתתפיהן אל בחינות ההסמכה הממשלתיות המתמקדות בהדברת מכרסמים ומזיקים.

חשוב לציין, כי לצד אלו, ישנה הסמכה נלווית אותה ניתן לערוך מטעם המשרד להגנה על הסביבה, וזאת למען הרחקת יונים. בשונה מהדברת מזיקים, חל איסור להדביר יונים, ויש לנקוט בשיטות הרחקה שונות המונעות מבעד היונים את הגישה לבתים ומבנים.

למי הקורס מתאים?

תכנית הלימודים פונה לכל מי שמחפש אחר עבודה בעלת דרישה מוכחת בשוק העבודה ושאיננו חפץ בעבודה משרדית.

חשוב לציין כי למי שמעוניין לעבוד גם בהרחקת יונים, נדרשת יכולת עמידה בתנאי עבודה בגובה. כמו כן, מרחיק יונים נדרש להסמכה בעבודה בגובה.

קורסי ההדברה הנלמדים במכללות השונות מותנים בראיון קבלה אישי ובהצגת תעודת 12 שנות לימוד.

מה לומדים במסגרת הקורס?

מטרת תכנית הלימודים כאמור, היא להכין את בוגריה למעבר הבחינות הרשמיות הממשלתיות. בין היתר, התכנית סוקרת את הנושאים הבאים: תחיקות בנושא רישוי והסמכת מדבירים, תחזוקת ציוד הדברה, היכרות עם חומרים רעילים, מע"ר, בטיחות בעבודה, מאפייני מכרסמים ומזיקים שונים, היכרות מעמיקה עם סוגי מחלות המועברות על-ידי מזיקים, אפיון פרויקט הדברה, טכניקות הדברה משולבות, הדברת צמחיה ועוד.

המידע המובא להלן נכתב בשיתוף עם המרכז לאיכות הסביבה הדברות והרחקת יונים

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!