מה צריך לדעת לפני קורס QA

מה צריך לדעת לפני קורס QA

בעידן שבו אנו נמצאים סביב טכנולוגיה ותוכנות רבות שלעיתים אף מורכבות מאוד שעובדות על מגון ענק של מכשירים ומחשבים וכן, לשימושים שונים במערכות ההפעלה השונות במכשירי המובייל. תפקידם של בודקי התוכנה מביאים עימכם אחריות רבה, אז לפני שאתם קופצים לתוך קורס QA מקצועי מה כדאי לקחת בחשבון?

Quality Assurance (QA)

כשאנחנו חושבים על בודק תוכנה סביר להניח שנמצא אותו בכל תחום החל מעולמות פיתוח משחקים, פיתוח לעסקים B2B, עולם הספורט, הרפואה, החינוך ועוד. כיום, מרבית מהמוצרים הם דיגיטליים המחייבים בדיקה איכותית ומקיפה. בנוסף לכך, עולם פיתוח התוכנה מתקדם בצורה מהירה ויחד איתו גם תחום בדיקות התוכנה QA ופיתוח כלי אוטומציה. הם מהווים את הבטחתה של איכות התוכנה החל משלבי התכנון בכדי לוודא שהיא פועלת בצורה תקינה ועד לביצוע בדיקות ידניות, פיתוח ותפעול של כלי בדיקות אוטומטיים. כך שבכל תהליך ייצור, בודק התוכנה מספק את בקרת איכותו של המוצר התקין לפני שיווקו והפצתו ללקוחות.

קורס בודק תוכנה QA

בקריאה ראשונית על קורס QA כנראה שתדפדפו אל תנאי הקבלה. הקרוס מתאים מאוד עבור אנשים בעלי חשיבה לוגית, שליטה בסביבה ממוחשבת, אנגלית ברמה בינונית, התעניינות במקצוע ריאלי ונושא התוכנה. קורס בודק תוכנה מאפשר גם להתקבל ללא תואר אקדמאי ואינו בעל תנאים מחמירים בניגוד למקצועות אחרים. אך יחד עם זאת, רצוי שיהיה אחד מהדברים הבאים: טכנאים או הנדסאים המעוניינים להתמקצע בתחום, בוגרי מכללות או אוניברסיטאות המעוניינים בהסבת מקצועית, ידע וניסיון במערכות הפעלה (Windows, Linux), בעלי רקע או ניסיון בפיתוח שפות –  מהווים יתרון.

תחום בדיקת תוכנה חלק משמעותי ודומיננטי בעולם ההייטק וקיימים מקומות שונים בהם ניתן ללמוד את קורס בדיקות תוכנה QA בצורה מקיפה, מעשית שבו תלמדו קורס בדיקת תוכנה QA וקורס פיתוח אוטומציה ובסיומו של הקורס מוענקת תעודת גמר של מסלול הכשרה לבדיקות תוכנה ופיתוח אוטומציה ומבחני הסמכה, שבחלקם יש גם תרגול מעשיים וסטאז' מעשי שישלב את כל הנלמד במהלך הקורס על מנת להעניק ידע וניסיון פרקטי. למתקדמים שבניכם, ישנו קורס המשך ל Automation עבור בעלי הידע ומעוניינים להתמקצע יותר בפיתוח אוטומציה שמתמקד בפיתוח מערכות אוטומציה ע"י שימוש בכלים הפופולאריים כמו Java, Devops, GIT/SVN, Jenkins ועוד. 

אנשי QA

אנשי QA הופכים את חייהם בתחום לקלים יותר בתחום כאשר הם יצירתיים במציאת פתרונות לאורך העבודה בבחינת מוצר דיגיטלי ובאמצעות יצירתיות זו יכולים להרשים את הסביבה במתן פיתרון בפיתוח המוצר לפני שיצא לשוק. גם, אנשים סקרניים שאוהבים להגדיל ראש, לחקור ולהבין ומפתחים את החשיבה במוצר לצד עשייה בצורה מקצועית ביותר והנכונה ביותר.

באילו תפקידים ניתן להשתלב בתעשיית ההייטק

לאחר שתסיימו בהצלחה את קורס QA ותקבלו תעודה הסכמה תוכלו להשתלב בקלות יותר בתחום של בדיקות ואוטומציה כבודקי תוכנה ואוטומציה מקצועיים ואיכותיים, כך גם להשתלב משרות טובות לא פחות כמו: מהנדס בדיקות, בודק אבטחה, QA תקשורת, בודק מומחה למערכות הפעלה Linux, Android, iPhone ולהתקדם למשרות של QA Team Leader כלומר, ראש צוות של QA, מפתחי אוטומציה.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!