מהם תנאי הקבלה לקורס גינון?

מהם תנאי הקבלה לקורס גינון?

קורס גינון מביא עמו מגוון רחב של הכשרות והסמכות הפותחות בפני הבוגרים תעסוקה נרחבת בשוק העבודה.

גננים משתלבים בשוק הפרטי החל מעיצוב ובניית גינות פרטיות עבור בעלי בתים פרטיים, דרך טיפוח החצרות הפרטיות ועד למתן מענה עבור צרכים עירוניים כגון פארקים וכן שטחים מסחריים.

הגינון עוסק בטיפוח הצמחייה, בשימור בריאותה, וכן בטיפוח הניקיון וההיגיננה של החצר, כגון גריפת עלים, השקייה, קיצוץ עלים לא בריאים וכן ענפים, איתור מפגעים ועוד.

עם ביקוש נרחב, כך יותר ויותר אנשים מתעניינים בלימודי קורס זה, ותוהים על מידת התאמתם, ובאשר למה שצפוי להם במהלך זמן הלימודים.

האם קורס גינון יתאים לי?

קורסי גינון מתחלקים בין קורסי מתחילים המכשירים את המשתתפים מן היסוד ומספקים להם את כל הידע הנדרש על מנת שיוכלו להשתלב בשוק העבודה; לבין קורסי גינון למתקדמים המספקים למעשה הרחבות ידע וסמכויות נוספות לביצוע פעולות שאינן כלולות בקורסי היסוד.

כך למשל, קורס גננות נוי מתחלק ל-3 סוגים המשקפים 3 רמות.

נוסף על כך, גננים המעוניינים לעסוק בגיזום עצים נוהגים לעבור הכשרות לעבודה בגובה, וזאת כדי לספק לעצמם יכולת נוספת לביצוע פעולות שאינן כלולות בהכשרות הגננות הקיימות.

בהתייחס לקורסי הבסיס, הרי שגננות מקצועית יכולה להתאים לכל מי שחובב עבודות כפיים וכן ביכולות טכניות בסיסיות.

חשו בלציין כי בעוד שבימים עברו, היה צורך ביכולות טכניות גבוהות לצורך תחזוקת כלי הגינון המבוססים על דלקים ושמן, הרי שכיום גננים אינם נדרשים לכך, זאת לאור תפוצתם הנרחבת של כלי גינון חשמליים אשר אינם מצריכים כל ידע טכני מתקדם.

מהם תנאי הקבלה לקורס גינון?

קורסי גינון הינם קורסים המצויים תחת פיקוחו של משרד העבודה, ועל-כן הם מסונכרנים בכל עת בתקנות המשתנות מטעם משרד העבודה בלבד.

על המבקשים להירשם לקורס להציג אישור בריאות תקינה, להיות בני 18 ומעלה, בעלי תעודת 12 שנות לימוד.

ייתכנו מוסדות אשר יבקשו להקשיח מעט את תנאי הקבלה ולהתנות את הרישום בתעודת בגרות מלאה. עם זאת, ניתן למצוא מגוון מכללות המאפשרות להירשם תחת תנאים מקלים, זאת כמובן בכפוף לתקנות אותן מכתיב משרד העבודה.

אפשרויות התעסוקה לגננים

גננים מקצועיים אשר יסיימו את קורסי הבסיס בהצלחה, יוכלו להשתלב בשוק הפרטי כגננים עבור גינות וחצרות פרטיות של לקוחות בעלי בתים פרטיים.

בנוסף לכך, יכולים הגננים להשתלב בחברות המספקות שירותי גינון עבור עבור לקוחות פרטיים וכן עבור לקוחות עסקיים, מסחריים, ממשלתיים ומוניציפליים כגון עיריות ורשויות מקומיות.

התעסוקה הנרחבת בתחום, היא אחד מגורמי המשיכה הבולטים ביותר אשר מביא אל הקורס נרשמים רבים.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!