מהי שפת פייתון? ומדוע רבים רוצים ללמוד אותה?

מהי שפת פייתון? ומדוע רבים רוצים ללמוד אותה?

פייתון הפכה בשנים האחרונות לאחת משפות התכנות הנפוצות והפופולריות ביותר בעולם. גם אנשים שאינם בקיאים או מכירים קוד כלל וכלל, יודעים לזהות את שמה ולהסביר כי מדובר בטכנולוגיית קוד ידועה.

החל מלמידת מכונה, דרך בדיקות תוכנה ועד לבניית אתרים, פיית'ון נחשבת לשפה ורסטילית מאוד המשמשת למגוון עשיר ורחב של פיתוחים שונים.

זוהי גם אחת השיפות להיותה נחשקת ונפוצה בקרב רבים. היא משמשת את המפתחים והמתכנתים למטרות כלליות, דרך יישומים ועד למדעי נתונים ויפתוח תוכנה ו-WEB כאשר יכולותיה הן מתקדמות, ואינן מצריכות כתיבת שורות קוד רבות.

מה זה פייתון?

פיית'ון היא שפת תכנות מחשבים המשמשת לעתים קרובות עבור בניית אתרים ותוכנות. לצד זאת, היא משמשת גם למשימות אוטומציה וניתוח נתונים.

ייחודה של התוכנה הוא ברבגוניות שלה, ולצד זאת היא עודנה משמרת את עצמה כשפה ידידותית למתחילים.

היא מתאפיינת בתחביר קל ונוח ללמידה. בעוד שבשפת תכנות מקבילה, כתיבת פקודה עלולה לקחת כ-10 שורות קוד, הרי שבפיית'ון ניתן לתמצת זאת לכ-3-4 שורות בלבד.

למה פיית'ון משמשת?

פיית'ון משמשת למגוון רחב ועשיר של משימות שונות.

כתיבת תוכנה נחשבת ליצירתית ומתגמלת מאוד, כך על פי מתכנתים רבים ובכירים. יכולותיה הגבוהות ותרומתה של שפת התוכנה לפרודוקטיביות של המתכנתים, סללו לה את הדרך כשפה השלטת על מגוון רחב של תחומים.

בדיקת תוכנ לשם הדוגמה, זהו אחד מן התחומים אשר עושים שימוש ניכר בשפה זו. 

לצד זאת, היא משמשת לבניית אתרים מהירים ואיכותיים, וכן ליצירת סקריפטים ואוטומציות על סוגיהן השונים.

האם יש צורך ברקע קודם?

כדי ללמוד פיית'ון אין כל צורך ברקע קודם, וזהו קורס אשר נלמד במכללות רבות ללימודי הייטק והוא איננו מצריך תנאי סף נוקשים, זאת למעט תעודת בגרות מלאה ומעבר ראיון קבלה אל מול סגל תכנית הלימוד.

היכן ניתן ללמוד את התחום?

את ההכשרה ניתן לרכוש במגוון רחב של מכללות שונות, לרבות מכללת סלע ללימודי הייטק.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!