מהי התמחות בדיני מקרקעין?

מהי התמחות בדיני מקרקעין?

התמחות בדיני נדל"ן ומקרקעין

דיני המקרקעין נלמדים כהתמחות במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים, ומטרתם להקנות לסטודנטים את הידע וההבנה לליווי של עסקאות נדל"ן שונות, פשוטות ומורכבות כאחד.

מעסקאות שגורות ונפוצות של מכירת וקניית דירה, דרך מסירת דירה במתנה, ועד לעסקאות שמאפיינות נדל"ן מסחרי וכן קניית ומכירת מגרשים וקרקעות – הנה כמה דברים שכדאי להכיר בהתמחות בנדל"ן.

מיסוי מקרקעין

בדומה להליכים משפטיים רבים מקבילים, גם כאן אנו נדרשים ללא מעט ביורוקרטיה, כזו שעורך דין מוטב יהיה ויידע "לשחות" ולהתמצא בה היטב.

אחד מן ההיבטים המרכזיים אותם למדים הסטודנטים למשפט במסגרת התמחות זו, הוא היבט המיסוי.

מס מקרקעין מתחלק בין מגוון רחב של היבטי מיסוי שונים: מס שבח המוטל על התשואה שהניב הנכס עבור מוכר דירה, היטל השבחה המוטל על מוכר דירה לאור עלייה בערכו של הנכס כתוצאה מפיתוחים שונים שאושרו על-ידי הוועדה לתכנון ובנייה, מס רכישה המוטל על קוני דירה, ושורה של מיסים גבוהים יותר המוטלים בעת ביצוע עסקת נדל"ן מסחרי.

סוגי עסקאות

לצד זאת, הסטודנטים נחשפים גם למגוון רחב של היבטים במיני עסקאות מקרקעין שונות, כל עסקה ואופייה מצריך התייחסות נפרדת.

דוגמאות שגורות לכך הן פרויקטים של התחדשות עירונית, ליווי של פרויקטים מסוג תמ"א 38 הן מצד הדיירים והן מצד הקבלן, ליווי של עסקאות מכר מורכבות, פירוק שיתוף במקרקעין, ניסוח הסכמי שכירות עבור בעלי דירות, ליווי וייעוץ משפטי ליזמים ועוד.

היכן עורכי דין למקרקעין יכולים להשתלב עם התמחות זו?

עורכי דין לענייני מקרקעין יכולים להשתלב כשכירים במשרדי בוטיק המספקים שירותי נדל"ן, וכן כיועצים משפטיים עבור יזמים וקבלנים.

כמו כן, ניתן להשתלב ברשויות מוניצפליות ומשרדים ציבוריים שונים הנדרשים לא אחת לייעוץ משפטי.

חשוב לציין שרבים מעורכי הדין לענייני נדל"ן אף יוצאים לדרך עצמאית, ומספקים את שירותיהם כפרילנסרים.

נכתב בשיתוף משרד עורכי דין נדל"ן ישראל אליאב

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!