מהו קורס גישור משפחתי?

מהו קורס גישור משפחתי?

קורס גישור משפחתי מקנה למשתתפיו את היכולת לנווט את הזוגות בעת סכסוך קשה, ובעיקר כאשר הדבר מוביל להליך פרידה ועד לגירושין.

הקורס יש לציין איננו מיועד לכל אחד ואחת, והוא מתפקד לרוב כלימודי המשך ללימודי גישור בסיסיים.

ועם זאת, קהל היעד העיקרי הפונה אל הקורס, לרוב מגיע עם רקע בגישור, כאשר מדובר בעורכי דין לדיני הגירושין והמשפחה וכן מטפלים ומטפלות המבקשים לצוות לצידם כלים נוספים ובעיקר בתחום הייעוץ הזוגי.

מטרת הקורס

מטרת הקורס היא להעניק למשתתפי התוכנית את היכולת להביט לעומקו של התהליך, ולהביא את הצדדים אל עמק השווה, תוך מציאת פתרונות החושבים אל מחוץ לקופסה.

כך לשם הדוגמה, כאשר עורכי דין למשפחה מבקשים ללמוד את התחום, הרי שמטרתם היא לבחון כיצד להביא את הצדדים להסמכות אשר לא יוכלו להתקבל תחת הכרעתו של בית המשפט. בבית המשפט לרוב יהיה צד מנצח וצד מפסיד, בעוד שבגישור יכולים הצדדים להגיע לפתרונות יצירתיים יותר אשר אינם מתקבלים או נהוגים בבתי המשפט.

עורכי דין רבים יעידו כי גישור איכותי ונכון המביא את הצדדים אל הסכמות ולו אל פשרות כואבות, עודנו מונע את התהליך המאתגר והקשה הכרוך בבתי המשפט, ואשר יכול להימשך לאורך שנים ארוכות בחלק מן המקרים.

תכני הקורס

לימודי גישור משפחתי כוללים מגוון רחב של תכנים הנדרשים לטיפול במשבר הזוגי, תוך מציאת חלופות ופתרונות יצירתיים.

הדבר כולל גישות גישור תוך הסתכלות על היבטים פסיכולוגיים הנובעים מהליכי הגירושין.

תרגולים וסימולציות המדמים את סביבת הגישור תוך הידרשות למגוון רחב של נסיבות שונות ומאתגרות.

הבנה של שלבי הגירושין כפי שהם מתקבלים ומובנים על-ידי הזוגות הנמצאים במשבר. 

התייחסויות פרטניות לאופיו של המשבר כאשר הוא חג סביב הימצאותם של ילדים משותפים.

היבטים פסיכולוגיים והתמודדות עם סוגיות קשות ומאתגרות של אלימות במשפחה, ועוד.

אפשרויות לימוד נוספות

בוגרי קורס גישור זוגי, או לחילופים מתעניינים שביקשו לקבל מידע אודות לימודי גישור זוגי, יכולים לבחון אפשרויות לימוד נוספות דוגמת לימודי קואצ'ינג לזוגיות.

כמו-כן, ישנם לימודי פסיכותרפיה קצרי מועד המספקים ידע והכוונה בנושאים דוגמת ייעוץ זוגי, אם כי חשוב לציין כי אינם מכשירים לייעוץ זוגי.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!