מהות תפקידו של מפתח BI מקצועי

מהות תפקידו של מפתח BI מקצועי

מה עושה מפתח BI?

אם יש תפקיד המשלב בין ידע טכני בתחום הביג דאטה לבין הבנה עסקית נרחבת הרי שזהו תפקידו של מפתח BI. ברמה היומית המפתח עוסק בתחזוקת נתונים, ביצוע אוטומציות והטמעת טכנולוגיות חדשות, אבל לא רק, שכן הבסיס לעבודתו טמון ביכולתו לתרגם צרכים עסקיים לדשבורדים שאיתם ניתן לעבוד ובאמצעותם ניתן לקבל החלטות נבונות ומהירות. 

כיצד מהות תפקידו של מפתח BI מקצועי באה לידי ביטוי בכישורים ובסביבת העבודה?

הבנה טכנית בסביבת BIG DATA

זהו הבסיס המקצועי של התפקיד שנלמד במסגרת קורס BI והוא בא לידי ביטוי ביכולת לפתח מערכות דיווח, תחזוקת נתונים, כתיבת שאילתות באמצעות SQL, יישום מודלים חדשים, פיתוח תהליכי ETL, הטמעת טכנולוגיות, התקנת תוספים, היכרות עם שרתים, בניית יכולות לתחקור עצמי בקרב המשתמשים, כתיבת תסריטים והבנה במערכות ERP  . 

באמצעות כלים אלו המפתח יכול להתאים פתרונות תחקור ותצוגה של מידע ביחס לצרכי הארגון, ליצור טבלאות וגרפים ולבנות דוחות כך שכל משתמש, גם אם זה נעדר ידע טכני או ניסיון בעבודה עם מערכות BI , יוכל להגיע לתובנות איכותיות במהרה ולהציג אותן בקלות. מפתח BI נדרש להיות בקיא בטכנולוגיות האחרונות ולהכיר כלים רבים ולכן להכשרה מקצועית איכותית יש השפעה רבה על ההצלחה בתפקידו. 

יכולת חשיבה מקורית ואישיות עצמאית

מפתחי BI רבים עסקו בעברם ביישום או בתכנות. יחד עם זאת בשנים האחרונות יותר ויותר אקדמאיים שעסקו במכירות או צברו ניסיון בניהול עסקי, מוצאים שיש ביכולתם לגשר על הפערים הטכניים באמצעות קורס BI ולהשתלב במקצוע רחב ומתפתח אשר מוביל את תהליך קבלת ההחלטות הארגוני. מפתח BI נדרש לתכונות רבות ביניהן: גמישות מחשבתית, יצירתיות, יכולת דיפלומטית, תקשורת בין אישית, ראיה מרחבית, חוש אסתטי, גילוי אחריות אישית, עמידה בלחצים, עבודה בצוות ואולי התכונה החשובה ביותר שתנבא את הצלחתו – עצמאות בעשייה לרבות מציאת פתרונות מהירים לדרישות העסקיות של הארגון. 

כיום גם מפתחים ללא ניסיון מקצועי או ידע טכני לרבות הבנה בשרתים ובמערכות BI יכולים להשתלב בתפקידים התחלתיים ומשם להתפתח לניהול צוותים, תפקידי יישום בכירים, ניהול פרויקטים ואף להתקדם לתפקידי ההנהלה בחברה המעסיקה אותם. 

סביבת העבודה

בתחום הBI –  ניתן למצוא משרות מלאות ומשרות חלקיות רובן המוחלט יתבצעו באתר  הלקוח.

מפתח ה – BI מועסק מטעם חברה המתמחה במערכות BI או תחת מחלקת ה – IT הארגונית, המשרות קבועות אך מאופיינות במעבר בין פרויקטים שונים בהתאם לצרכים העסקיים. התמיכה המקצועית ניתנת על ידי קולגות הפרויקט באותו ארגון ומטעם המנהל המקצועי שמחברת התוכנה 

כיצד לאתר הכשרה איכותית?

כאמור, מפתח BI נדרש להבנה רחבה טכנית ועסקית ולכן חשוב לבחור בתוכנית לימודים המשלבת דוגמאות רבות "מהשטח" ומועברת על ידי מנהלי פרויקטים עתירי ניסיון, כמו כן תוכנית הלימודים צריכה לכלול חשיפה למגוון טכנולוגיות, שתאפשר לכם כאנשי מקצוע להציע פתרונות גם למצבים מורכבים. 

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!