מדריכי טיולים בחו"ל – ההכשרה האמיתית עוברת דרך הרגליים

מדריכי טיולים בחו"ל - ההכשרה האמיתית עוברת דרך הרגליים

התפיסה השגורה היא כי כל מקצוע בו נרצה לעסוק, מצריך קודם כל הכשרה מקדימה ותעודות רשמיות.

אולם ישנם מקצועות בהם התשוקה, הניצוץ בעיניים והעניין הרב של איש או אשת המקצוע, הם אלו המהווים את היסודות המוצקים להצלחה.

דוגמה נהדרת לכך ניתן למצוא בקרב מדריכי ומדריכות טיולים בחו"ל.

אמנם ניתן למצוא לכך קורסים למכביר, אולם סודם הכמוס של מדריכי טיולים מוצלחים מתחיל ונגמר בתשוקה שלהם אל המקום בו הם מתמחים. אל הרצון שלהם לחדש, להעשיר את ידיעתם של המאזינים והמאזינות, ולשלהב אותם ולהכניסם הישר אל תוך האווירה המקומית. 

סקרנות היא המפתח להצלחה

כיום לכל אחד ואחת קל למצוא שפע של מידע אודות יעדי תיירות מובילים.

אולם בו-זמנית, רבים מודעים לעובדה כי המידע הפופולרי נוהג להתמקד בעיקר באזורים המוכרים לתיירים המזדמנים, אזורים המצטלמים נהדר, הכוללים בהם אטרקציות המתאימות לכול.

מרבית אם לא כל היעדים התיירותיים, טומנים בחובם הרבה מעבר לגלוי לעין. דוגמה נהדרת לכך ניתן למצוא בברלין, ובה סיורים מודרכים אישיים מאפשרים לתיירים להכיר את מרכזי הבילוי של המקומיים, את אותם אזורים מרתקים שללא יצר סקרנות והיכרות מעמיקה, היה ניתן לפסוח עליהם מבלי לשים לב, ולהחמיץ הרפתקה חדשה.

מדריכי טיולים בחו"ל רואים אל מעבר להיסטוריה של המבנים ושל העיר, אל מעבר למאכלים הערבים לחך שהיא מציעה. זהו תצרף של היסטוריה מרתקת, תרבות שחוותה שינויים ותמורות, סיפורים מרתקים הניצבים מאחורי אזורים תמימים למראה אך שטומנים בחובם מעבר למצופה.

האם אני מוכרח/ה להירשם לקורס?

בשונה מהדרכות טיולים בישראל, הדרכות לתיירים בחו"ל אינן מצריכות הכשרה מקצועית, אם כי רבים מעדיפים זאת לשם קבלת ידע וניסיון בנושאים לרבות: היבטים ניהוליים, טכניקות הדרכה, בניית הדרכה, עמידה בפני קהל, אופן ההצגה של הדברים ועוד.

מדריכי טיולים רבים בחו"ל, מציעים את שירותיהם מבלי שעברו הכשרה מקדימה, אולם תהיה זו טעות מרה להציג זאת כך: ההכשרה מגיעה קודם כל וחשוב מכול, דרך הרגליים, מתוך הניסיון האישי, יצר הסקרנות שדרבן להכיר נדבך ועוד נדבך של האזור.

קורס אמנם יכול לספק את היסודות, אולם התשוקה האישית היא זו שתבנה את המבנה.

האם ניתן להתמקד בהדרכה לאזור אחד?

ישנם יעדים בהם הדרכות טיולים יכולות לחלוש על פניהן של מדינות שלמות, וישנם יעדים תיירותיים בהם די להתמצא ולהכיר אזור אחד באופן מעמיק, כדי להציע הדרכות למכביר עבור שפע של קבוצות תיירים.

גוואטמלה לשם הדוגמה, היא יעד אותו נוהגים לערוך בתוך כשבוע עד שבועיים, ומדריך טיולים צמוד, יכול בהחלט להנחות את המטיילים ולהכיר להם את עיקריה של ארץ יפהפייה זו.

ברלין כדוגמה אחרת, היא מטרופולין עצום ורב הטומן בחובו הן אזורי תיירות המוכרים לכול, והן סודות הידועים רק למקומיים, ושמציעים את הקסם האמיתי של העיר.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!