למי מתאים להירשם לקורס סוכני מכס?

למי מתאים להירשם לקורס סוכני מכס?

העולם הגדול מרתק אתכם? תמיד תהיתם איך גלגלי השיניים הגלובליים עובדים מאחורי הקלעים? אם עניתם על שאלות אלו בחיוב, הרי שייתכן מאוד וקורס סוכני מכס יעניין אתכם.

סוכני מכס (ידועים גם בשם: עמילי מכס) הינם סוכנים מורשים מטעם המדינה המוסמכים לייצוג היבואן או היצואן אל מול רשויות המכס וכן אל מול גורמים רלוונטיים נוספים הלוקחים חלק בתהליכי הייבוא ו/או הייצוא של הסחורה.

מטרתו של הקורס להכשיר את בוגריו כמייצגים רשמיים של היבואנים, זאת תוך הקניית ידע מעשי ותיאורטי רחב בהיבטים לרבות מיסוי, תחיקות מכס, ביטוח מטענים, סוגי הובלות ושינועים, שילוחים בינלאומיים, פקודות מכס ועוד.

מהם תנאי הקבלה לקורס?

אם נדבר ראשית כל על התנאים הפורמליים לקורס סוכני מכס, הרי שעל הנרשמים להציג תעודת בגרות מלאה, להיות בגירים מגיל 18 ומעלה, בעלי תושבות / אזרחות במדינת ישראל.

כמו-כן על הנרשמים להציג ניסיון קרודם כפקידי רישוי או בעלי ניסיון כלשהו בתחום המכס, זאת אצל סוכני מכס קודמים. 

המגיעים ללא ניסיון קודם הרי שייתכן ולא יעמדו בתחיקות שנקבעו בנושא על-ידי מדינת ישראל.

האם הקורס מתאים לי?

מטרתו של קורס עמילי מכס היא להכשיר את סוכני המכס הבאים תוך עמידה קפדנית בכל התקנות הנדרשות. הקורס איננו נחשב לתוכנית לימודים פשוטה, והוא חושף את משתתפיו אל מגוון רחב של מקורות ידע ענפים ורחבים.

חשוב לציין כי ריבוי הנושאים לרבות יבוא אישי אל מול מסחרי, חוק סוכני מכס, היכרות עם סיווג טובין ועד להערכת סחורות, עלול להיתפש כאתגר עבור חלק מן הנרשמים, ועל-כן חשוב לערוך היכרות מקדימה עם תחום, וזאת כדי להבין אם הוא אכן מתאים לרצונותיכם.

היו ערוכים ללימודים מקיפים המצריכים שינון, זאת לצד היכולת לספק פתרונות הנסמכים על הידע הרב שתצברו, לצורכי התאמה אישית עבור לקוחותיכם המייבאים ומייצאים מוצרים.

היכן ניתן להשתלב עם סיום הקורס?

בוגרי הקורס המסיימים את לימודיהם בהצלחה ושעומדים בכל הדרישות מטעם המוסד הלימודי ועל-פי התחיקות מטעם מדינת ישראל, יקבלו תעודה יוקרתית כעמילי מכס.

סוכני המכס יכולים להשתלב בחברות העוסקות במתן שירותי שילוח בינלאומיים, שילוח מטענים וכן ייצוג אל מול רשויות המכס.

כמו-כן, עמילי מכס יכולים לספק את שירותיהם באופן אישי כפרילנסרים.

נכתב בשיתוף עם: https://activeforwarding.co.il/

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!