לימודי רפואה משלימה – מגוון של אפשרויות

לימודי רפואה משלימה - מגוון של אפשרויות

בעוד שבעבר תחום הרפואה המשלימה 'זכה' להרמת גבה לא מועטה, הרי שכיום הוא נחשב לנפוץ ולחלק בלתי נפרד משימור אורח חיים בריא ומאוזן.

אם לא די במחקרים רפואיים רבים המוכיחים את יעילותן של פרקטיקות שונות דוגמת מדיטציה ודיקור סיני, הרי שגם קופות החולים יצרו מערכי רפואה משלימה משל עצמן, אשר מספקים לחברי הקופה מגוון של טיפולים נוספים ומשלימים.

המעוניינים והמעוניינות בלימודי רפואה משלימה, לרוב יפגשו במגוון רחב של אפשרויות. מן הצד האחד, ההיצע הוא בהחלט נפלא ומאפשר לכל אחד ואחת למצוא את דרכו. מן הצד השני, הרי שריבוי האפשרויות יכול גם להיות מבלבל ולהותירנו מהוססים ומתחבטים בדבר הצעד הנכון עבורנו.

כאן נמנה מספר אפשרויות לימוד פופולריות לרפואה משלימה, וזאת כדי לסייע לכם להתכוונן אל הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

טיפול באמצעות מגע

טיפול באמצעות מגע נחשב לאחד מבין התחומים הפופולריים והנפוצים ביותר בעולמות הרפואה המשלימה.

עיסוי מקצועי נמצא בדיוק בגבול הדק שמפריד בין רפואה קונבנציונלית לבין זו המשלימה. הם מספקים שורה של יתרונות בריאותיים אשר נחקרו רבות ואושרו על-ידי המדע, וגם משלבים בתוכם היבטים שונים הלקוחים מתוך עולמות הרפואה המשלימה.

דוגמה נפוצה לכך היא עיסוי רפלקסולוגיה. לשיטתה של טכניקה זו, כפות הידיים והרגליים כוללות מגוון רחב של נקודות המסמלות אזורים שונים בגוף. דרך עיסויים באופן נכון והפעלת לחץ מתון, ניתן לקדם בריאות טובה יותר עבור המטופל, ולהשיב את האיזון שאבד.

טיפול באמצעות מגע ואנרגיה

האנרגיה הזורמת בגופנו היא תפיסה שגורה ברפואה המשלימה, וניתן למצוא לה אזכורים רבים בפרקטיקות ממערכות הרפואה המסורתיות של המזרח הרחוק.

אחת מן הפרקטיקות השגורות לכך, הינה דיקור סיני. על בסיסה של טכניקת טיפול זו, נהוג לטפל בנתיבים האנרגטיים שבגוף המטופל/ת העונים לשם מרידיאנים. דרך דיקורם של אזורים שונים בגוף, ניתן לפתוח את החסמים האנרגטיים שהתהוו בגוף, ולהשיב את ההרמוניה ועמה את הבריאות והחיוניות של המטופלים.

פרקטיקה נוספת שהתהוותה בישראל, הינה טיפול שטיפה אנרגטית אשר מתבצעת באמצעות מגע המטפל המזרים אנרגיה אל המטופל.

השטיפה האנרגטית הינה פרקטיקה מתוך הרפואה האינגרטיבית המאחדת אשר נוסדה על-ידי הקרדיולוג נאדר בוטו. והיא עדות נוספת ליחסים הקרובים הקיימים בין הרפואה המערבית הקונבנציונלית לבין הרפואה המשלימה האלטרנטיבית.

טיפול באמצעות תזונה

אמרה ידועה היא כי מה שאנחנו אוכלים זה גם מה שאנחנו מקבלים.

אין זה סוד כי לאוכל ישנה השפעה משמעותית על בריאותנו. בדיוק כמו שאוכל יכול להיות משמין ולפגוע בכלי הדם, כך ישנם מאכלים ורכיבים תזונתיים המקדמים בריאות טובה יותר. 

לאוכל ישנה השפעה הן על הגוף והן על הנפש, וישנם אף מחקרים מדעיים רבים המצביעים על ההשפעה הניכרת של מאכלים שונים על גופנו לרבות הפחתת סטרס, מתח וחרדה.

מבין המקצועות המובילים בתחום זה, ניתן להצביע על הנטורופתיה, ובה לומדים כיצד להרכיב עבור כל מטופל ומטופלת, תפריט תזונתי המותאם באופן אישי.

מקצוע הנוסף המשיק לנטורופתיה הוא הרבליזם – מומחיות במרקחות של צמחי מרפא שונים.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!