לימודי קוד לילדים מביאים עמם יתרון (הרבה מעבר לידע)

לימודי קוד לילדים מביאים עמם יתרון (הרבה מעבר לידע)

מה היתרונות הגלומים בלימודי קוד לילדים? במבט ראשון נשער שהתשובה נמצאת בגוף השאלה; הרי בעידן הטכנולוגי של היום, ילדים שידעו קוד בגיל צעיר, וודאי שיוכלו לנווט באופן קל הרבה יותר כאשר יגיעו לבגרות.

ועם זאת, לא התכנסנו כאן היום כדי לספק לכם עוד מאמר שמסביר על הטכנולוגיה המשתלבת בחייהם של הצעירים והצעירות בעידן הנוכחי. כאן אנו נרצה לדבר על היתרונות הגלומים בלימודי קוד לילדים ושאינם מדוברים יתר על המידה.

לימודי קוד מחזקים את יכולת פתרון הבעיות

נתייחס אל המונח באופן פשטני יותר: מהו פתרון בעיות? מדובר ביכולת של אדם להתמודד עם מצבים מורכבים או חדשים בצורה יעילה.

אדם בעל כישורי פתרון בעיות יכול להתוות את דרכו דרך שימוש בשורה של כישורים שונים לרבות יצירתיות, אינטילגנציה רגשית, כישורי מחקר, שיתוף פעולה עם הזולת למען עבודת צוות יעילה וקבלת החלטות המגיבה אל המצב הנתון באופן המשקלל את הנתונים בקפידה.

בהקשרם של לימודי קוד לילדים, הרי שתכנות מביא עמו אתגרים בלתי פוסקים וצורך בפתרון בעיות מהיר ויסודי.

התרגול הזה מחייב את הילדים והילדות לפרק בעיות לגורמים ותתי-גורמים ולנהל אותן באופן מושכל המשקלל את הנתונים ומגבש צעדים בהתאם.

ילדים הלומדים קוד, מחדדים את כישורי פתרון הבעיות שלהם ומסוגלים להיענות לאתגרים שחוצים את גבולות התכנות ונכונים למגוון תחומי חיים.

לימודי קוד לילדים מחזקים את החשיבה החישובית

מחקרים מראים כי משחקי תכנות מסייעים לילדים ובני נוער לחדד את יכולותיהם החישוביות.

בפשטות, חשיבה חישובית הי חשיבה המפרקת בעיות מורכבות לנושאים קטנים יותר, ובכך היא חושפת דפוסים בסיסיים.

ילדים העוסקים בקידוד, מפיקים תועלת ישירה מן הצורך לפרק את אתגר הקידוד לגורמים, ובכך הם יכולים להידרש לפתרון סוגיות מורכבות ולהשלים מהלכים על-ידי פירוקם לגורמים.

זוהיל מעשה פעילות חשיבה אלוגריתמית מוכבת יותר, ובאמצעות תפישתם של דפוסים עקביים, ניתן להיעזר ביכולות אלו עבור מגוון רחב של אתגרים לאורך החיים.

לימודי קידוד מפתחים את השפה האנגלית

לימודי קוד מצריכים מן הילדים והילדות לכל הפחות להכיר את אותיות ה-ABC, וכן להידרש למילים בסיסיות המשקפות פעולות שונות.

באופן עקיף, ילדים הלומדים קוד מגיל מוקדם, נחשפים באופן תכוף יותר לשפה האנגלית, ובכך מפתחים זיקה נוחה וגמישה יותר כלפי לימודי השפה.

תוכניות לימוד רבות המיועדות עבור ילדים בגילאי היסודי, מדגישות היבט זה, וניתן לראות זאת במסלולי לימוד דוגמת אלו הנלמדים במכללת שחקים לרבות לימודי מיינקראפט.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!