לימודי עריכת דין עם התמחות במקרקעין

לימודי עריכת דין עם התמחות במקרקעין

עריכת דין עם התמחות במקרקעין

לימודי משפטים זוכים לפופולריות רבה בקרב סטודנטים רבים המבקשים לקחת חלק פעיל במערכת המשפט והחוק של ישראל.

תחום המקרקעין חובק בתוכו מגוון רחב של סוגי עסקאות שונות החל ממכירת וקניית דירות, דרך קניית ומכירת מגרשים ועד לעסקאות מורכבות לרכישת נכסים מסחריים וליווי דיירים בהליכי שיפוצים אל מול קבלנים ויזמים.

עורכי דין מקרקעין יכולים ללוות הן את הרוכשים והן הקונים, החל מאנשים פרטיים דרך חברות ותאגידים רחבי ידיים.

מהו תפקידו של עורך הדין בתהליך?

מתוקף תפקידם של עורכי דין בתחום המקרקעין הוא ללוות את העסקה ולוודא כי היא מכוסה מכל ההיבטים המשפטיים השונים.

נדגים זאת על תהליך על תהליך העברת דירה במתנה במסגרתה הורים רוצים להעביר לילדם את הנכס. אין מדובר במכירה קלאסית בה יש מוכר שמקבל אליו כסף וקונה שמוציא את הכסף, ועם זאת עדיין מדובר בהעברת בעלות של נכס נדל"ני.

על עורך הדין לוודא שהתהליך מתרחש באופן נכון ומסודר, ושאין ההורים או מקבלי הנכס נדרשים לתשלומים של מיסים שונים שאינם נדרשים לאור העובדה שמדובר במסירת דירה ללא תמורה.

דוגמה נוספת היא בתהליך קלאסי של רכישת דירה. עורך הדין של הרוכשים יוודא כי כל פרטי הדירה אכן מצוינים בחוזה המכר, ושהמוכרים הם אכן הבעלים החוקיים של הדירה דרך בדיקת נסח הטאבו.

מהי הדרישה לעורכי דין בתחום המקרקעין?

כיום כל הסטודנטים ללימודי תואר ראשון במשפטים, יכולים לבחור להתמחות בתחום המקרקעין.

מדובר באחד מן הענפים המשפטיים היותר מורכבים, ועם זאת גם אין הדבר גורע מן הפופולריות שלהם. התחום נהנה מדרישה גבוהה הן במשרדי עריכת דין, והוא גם מאפשר לבוגריו לצאת לדרך עצמאית ולהעניק את שירותיהם.

מה לומדים במסגרת ההתמחות?

נושאי ההתמחות נלמדים בשנה ג' לתואר הראשון במשפטים ובמהלכם רוכשים הסטודנטים ידע נרחב בדיני חוזים, דיני מיסים, היבטים משפטיים בשמאות מקרקעין, תקנות ותחיקות בנושא המקרקעין ועוד.

חשוב לזכור שמטרתו של עורך הדין היא להיות האדם העומד על המשמר ואשר מוודא כי אכן לקוחותיו מכוסים מכל ההיבטים המשפטיים, ושיש להם את האור הירוק לגשת אל העסקה.

התייעצו איתנו

שוקלים ללמוד תואר ראשון במשפטים ולא בטוחים באיזה תחום התמחות לבחור? או לחילופין מתלבטים באיזה תואר לבחור ולא בטוחים אם משפטים הוא אכן הענף המקצועי שיהלום את כישוריכם?

בפורטל הלימודים נשמח לסייע לכם ולעמוד לשירותכם. נציגינו זמינים עבורכם לכל פניה ושאלה. לקבלת מידע נוסף השאירו לנו פרטי התקשרות, ויועץ לימודים מטעמנו יצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!