לימודי גינון – למי זה מתאים?

לימודי גינון - למי זה מתאים?

טיפוח הגינה הוא מנהג עתיק יומין וניתן למצוא לו אזכורים לאינספור בכל רחבי הגלובוס ולאורך ההיסטוריה האנושית.

כיום, בעיקר כאשר העידן המודרני מביא עמו סביבה עירונית וצפופה, הרי שהעיסוק בגינון מתעלה על הגיל, על העיסוק והרקע, והתשוקה לטבע והנכונות ללמוד לטפח אותו יכולה להתאים לרבים מאתנו.

אולם לצד היכולת ללמוד גינון באופן פרטי עבור צרכי תחביב, נשאלת השאלה – האם הדבר זהה גם לגבי מלאכת הגינון של הגנן המקצועי? במקרה המדובר, הרי שזהו מקצוע לכל דבר ועניין המצריך טכניקה, מיומנות,  ניסיון והיכרות טכנית עם מגוון רחב של כלי עבודה ייעודיים.

שילוב בין ידע תיאורטי לעבודת ידיים

העבודה בגינון דורשת את היכולת של איש המקצוע לשלב בין ידע תיאורטי נרחב המביא עמו בקיאות בסוגי הצמחים וטיפוחם, לבין עבודת ידיים הנדרשת עבור תפעול כלי העבודה והגינון השונים.

כיצד משמרים את טיפוחה של המדשאה בפארק? וכיצד ממליצים לבעל או בעלת חצר פרטית באשר לסוגי הצמחים שיהפכו את הגינה למוריקה במיוחד?

במקרים רבים הגנן הוא לא רק איש הביצוע, כי אם אדם המספק אוזן קשבת והמלצות מקצועיות וענייניות עבור לקוחותיו.

עוד בטרם אוחזים בכלי העבודה והגינון השונים, הידע התיאורטי וההיכרות עם הצמחים השונים, היא קריטית.

התמדה וסבלנות

בעיקר כאשר מדובר בטיפוח הגינה ובמלאכת גינון הרי שמדובר בעבודה הדורשת סבלנות והתמדה קפדנית. לצמחייה השונה על סוגיה, לוקח זמן להגיב למלאכת הגינון ולצמוח. בנוסף לכך, לעתים מדובר בעבודה מתמשכת המצריכה אורך רוח וסיבולת.

הזמן והמאמץ הנדרשים מן הגננים המקצועיים, מצריך תהליך ארוך טווח ונכונות לעבודה מאומצת.

היכולת ללמוד ולהתפתח

אל תטעו לחשוב כי עולם הגינון נשאר כפי שהיה לאורך השנים. הוא מתהדר בשלל חידושים טכנולוגיים עם מכשירים שונים המאפשרים לגנן לשכלל את עבודתו, לקצר אותה ולייעל אותה.

ניתן למצוא זאת בדמות שלל כלי עבודה וגינון חשמליים נטענים אשר אינם מצריכים דלקים מיותר, וניתן לראות זאת בדמות שלל עזרים נוספים הנכנסים אל עולם הגינון דוגמת התקנת דשא סינטטי הנחשב לאחד משירותיו של הגנן, ולשירות מאוד בולט בתחומיה של ישראל הנחשבת לארץ קיצית ושטופת שמש.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם פשוט ירוק: https://www.pashutyarok.co.il/

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!