כיצד לבצע הכנה למבחני מחוננים?

כיצד לבצע הכנה למבחני מחוננים?

מבחני הכנה לילדים מחוננים

עתיד הילדים שלכם הוא מעל לכל ולכן, אם וקיים חשד סביר וחיובי שהילד שלכם צפוי לגדולות אולי כדאי שלא לוותר על הכנה למבחני מחוננים. אז איך מכינים את הילד למבחנים מהסוג הנ"ל ומסייעים לו לצור עתיד כלכלי וחיים טובים יותר במדינת ישראל? כל המידע אודות ההכנה החשובה ביותר – זו שתשפיע עליכם אבל בעיקר על עתיד ילדיכם. 

הכול אודות מבחן רב אפשרויות (מבחן אמריקאי)

בכדי לבצע הכנה למבחני מחוננים על הצד הטוב ביותר חשוב להסביר ולהבין בו זמנית מהו מבחן רב אפשרויות כאמור מבחן אמריקאי. אז בעוד הילדים עומדים לפני מבחן סינון לאיתור המחוננים שביניהם חשוב שלא לפספס את ההזדמנות הזו ולקבל כמה עצות שיהפכו כל מבחן מרובה אפשרויות לפשוט יותר. מבחן אמריקאי הקרוי גם רב אפשריות יכול להטעות לא רק ילדים אלא גם מבוגרים וזאת נוכח העובדה כי קיימות כמה תשובה ורק אחת היא נכונה לסימון. אז איך יודעים מה לסמן ושלא עושים טעות? זה לכאורה נראה פשוט אבל זה עלול להיות מורכב ומבלבל בפרט כשיש 2 תשובות די דומות אחת לאחרת. 

כיצד מתמודדים עם שאלה ושתי תשובות נכונות לכאורה?

אחת התלונות של הילדים שחוזרים מבית הספר לאחר מבחן היא "אבל יש 2 תשובות כאן" איך מסייעים להם במצב הזה כשברירת המחדל הינה רק תשובה אחת? במקרה כי קיים חשש לשתי תשובות זהות יש לנסות ולבחור את המדויקת ביותר. אז גם אם קיים חשד בעיני הילד שלכם כי יש יותר מתשובה נכונה קודם כל צריך לשלול את התשובות הלא נכונות ואז לסמן את התשובה האחת- זו המדויקת ביותר על פי ראות עיניהם ואם לא הונחה אחרת. 

אין תשובה נכונה במבחן – נכון או לא נכון?

דבר נוסף שאפשר לדבר עליו הוא ילדים שבטוחים כי התשובה שיש להם בראש לא באמת נמצאת במכלול התשובות של מבחן רב האפשרויות המוצג לפניהם. כאשר הילדים שלכם נתקלים בשאלה לא תואמת לתשובה הממוקמת להם בראש זה כנראה נובע מאי התאמה בין החשיבה שלהם לבין זה שחיבר את המבחן, תוהים מה צריך לעשות? במצב הזה הציעו לילדיכם לשלול את התשובות הכי פחות הגיוניות וממה שנשאר לבחור את מה שהכי נראה פחות שגוי מבין הנכונות יותר. 

בסיכומו של דבר ילדיכם יתקלו במגוון של מקרים ומתקלים הקשורים באי מציאת התשובה הנכונה על פי ראות עיניהם ולכן חשוב להסביר לילדים מראש מה עומד לפקוד אותם. כמו כן הסבירו כי אין מצב של טעויות במבחנים ואם הם נתקלים בשאלה שקשה להם לענות עליה פשוט להשאיר אותה בצד, להתקדם לשאר המבחן ולחזור אליה לאחר תום כל המענה על השאלות הפתוחות. 

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!