הכנה להורות – אפשר ללמוד את זה?

הכנה להורות - אפשר ללמוד את זה?

כדי להתקדם בחיים עלינו לצלוח 12 שנות לימוד, וישנם מקומות עבודה ומקצועות רבים שמצריכים תואר אקדמי ואפילו שניים. מקומות עבודה מתנים את הקבלה בסדרת ראיונות אישיים, ולמעשה כמעט כל דבר שאנו רוצים לעשות כרוך בצורך להוכיח את עצמנו, ובהורות?

דווקא בנושא כה רגיש, אולי ה'עבודה' הכי מאתגרת שבה נפגוש, דווקא כאן איננו ניצבים מול תנאים מקדימים בדמות הכנה, בחינה או אפילו שאלון.

כמובן שמדובר פה בזכותו הטבעית של כל אדם, אולם האירוניה הזו לא פסחה מעל ראשם של מומחי הורות רבים המציעים טיפים חינמיים ואף 'תכניות לימוד' מפורטות.

הדרכות הוריות

הדרכות הוריות נתפסות לא אחת ככאלו שאליהן ניגשים רק כאשר מתעוררת בעיה עם הילדים.

אולם במגמה שהולכת ותופסת תאוצה, הורים לעתיד רבים, מבקשים לערוך הדרכות שכאלו כדי להתכונן לבאות.

במהלך ההדרכות, חולקים מדריכי ההורים את האתגרים השונים והמוכרים שעמם הורים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים דוגמת סירובו של התינוק לישון, בכי שאין מוצאים לו כל הסבר, כיצד לתרום להתפתחותו של התינוק הצעיר עם משחקים, שפה והפעלות שונות ועוד.

סרטוני הדרכה

האינטרנט שוצף וגועש במידע רב באשר להורות, ועל אחת כמה וכמה הורות הנוגעת לחודשים הראשונים להולדתו של התינוק הצעיר.

די בחיפוש מהיר ברשת כדי למצוא שפע מדריכים פרטניים, וכיאה לאינטרנט הוא כבר יידע להמליץ לכם ממדריך אחד לשני.

יש בכוחם של המדריכים הללו כדי לספק לכם שפע של מידע והכנה מוקדמת לקראת הבאות.

בדקו מה הם הפריטים הדרושים לתינוק?

אתם בין כה וכה תישאבו לשם כאשר תהיו הורים, אך תמיד טוב להכיר את הפריטים השונים כדי להיכנס אל אווירת ההורות.

גם כאן הרשת תעשה עבורכם שירות נהדר ותוכלו למצוא שפע של רשימות מסודרות באשר לפריטים להם זקוקים בתחילת הדרך (וגם בחודשים רבים אחריה).

הנה כמה מהם שתוכלו להכיר כבר כאן:

  • שידת החתלה – שידה שהיא פתרון אחסון נהדר, ובמשטח שבראשה משתמשים לצורך השכבת התינוק על משטח החתלה. השידה נועדה להחלפת טיטולים ולהלבשת התינוק.
  • מיטת תינוק ועריסה – העריסה היא קטנה יותר ממיטת התינוק, ובה תינוקכם יישן לאורך החודשים הראשונים. את העריסה קל מאוד לנייד ממקום למקום, וכך התינוק יישן אתכם באותו החדר. מיטת התינוק תמוקם בחדרו של התינוק, ובשלב מאוחר יותר הוא יעבור לשם.
  • תיק החתלה – מדובר בתיק שבו אנו מאחסנים את כל מה שחשוב: טיטולים, בגדים, תכשירים, חיתולים, מסמכים רפואיים לטיפת חלב או לרופא המשפחה, אוכל, צעצועים ועוד. זהו התיק שמלווה הורים בפארקים, בנסיעות קצרות אל ההורים, ולמעשה בכל מקום שהוא לא בבית.

לסיכום

ישנן דרכים רבות שבאמצעותן ניתן ללמוד כיצד להיות הורים.

הדרכת הורים ואפילו חד פעמית, בהחלט יכולה להיות לעזר רב, ולאחריה צפייה בסרטוני הדרכה כבר תהפוך להרבה יותר מובנת ונגישה.

מעבר על הפריטים השונים שילוו אתכם בחודשים הראשונים להורות, כבר יספקו לכם הצצה ממש כיצד חייכם יראו כאשר בן או בת הבית החדשים יצטרפו אל המשפחה.

נכתב בשיתוף עם אתר מאי מילושקה: https://mymilushka.com/

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!