ביוטכנולוגיה – למי זה מתאים?

לימודי ביוטכנולוגיה למי זה מתאים?

מהי ביוטכנולוגיה?

תחום הביוטכנולוגיה כשמו כן הוא, והוא נתמך על חקר הביולוגיה והוא רותם את הענף באופן מרתק ולעתים אף יצירתי ומפתיע, לטובת פיתוחים טכנולוגיים הפועלים לשירותנו ואפילו בחיי היום יום.

אם ננסה מעט להעמיק בתחום, אז הרי שהביוטכנולוגיה רותמת תהליכים המתרחשים בתאים וביו-מולקולריים, לטובת פיתוחים של טכנולוגיות ומוצרים המסייעים לנו באינספור היבטים דוגמת בריאות וייצור תעשייתי.

האמת... התחום לא כל כך חדש 🙂

מפתיע נכון? אבל אם נחשוב על זה טוב טוב, האדם עוד רתם לטובתו את התהליכים הביולוגיים השונים, עוד הרבה לפני שידע לקרוא להם בשמם.

חשבו על זה כך שלפני אלפי שנים, בני האדם כבר החלו לייצר מיני מזון שונים המבוססים על תהליכים כימיים וביולוגיים הנגלים בהתרחשותם אך ורק תחת עדשת המיקרוסקופ. החל מייצור מוצרים דוגמת גבינה או לחם – הרי שכל אלו נוצרים עקב אורגניזמים חיים.

ואם נעמיק אף יותר וניגש כמה אלפי שנים קדימה, הרי שזהו בדיוק אותו התהליך המתרחש לצורך ייצורה של תרופה דוגמת האנטיביוטיקה.

למי התחום עשוי להתאים?

כאן המקום להבדיל בין שני תחומים: לימודי ביוטכנולוגיה ולימודי הנדסת ביוטכנולוגיה.

בעוד שבלימודי ביוטכנולוגיה לתואר ראשון, רוכשים הסטודנטים את הידע הנדרש כדי להכיר את התהליכים הביולוגיים השונים ולפתח מחקרים פורצי דרך, הרי שהמבקשים ללמוד הנדסת ביוטכנולוגיה רותמים לצדם גם יכולות טכנולוגיות-הנדסיות מתקדמות המסייעות בפיתוח המוצרים הטכנולוגיים הלכה למעשה.

באם הצד החזק שלכם הוא החקר המדעי שמאחורי הקלעים, הרי שתכנית הלימודים הראשונה יכולה להתאים לכם במידה רבה, ובאם הצד הטכנולוגי הנדסי הוא זה שיוצר אצלכם את העניין והמוטיבציה, הרי שאין כל צל של ספק כי תכנית הלימודים השנייה תענה ואף תעלה על ציפיותיכם.

מה הם תנאי הקבלה?

כיום תכנית הלימודים נלמדת הן באוניברסיטאות והן במכללות שונות ברחבי הארץ.

תכניות הלימודים מצריכות שקלול ציונים בין תעודת בגרות מלאה לבין ציון פסיכומטרי. חשוב לציין כי לאור העובדה שתכניות הלימודים נלמדות הן במכללות והן באוניברסיטאות, מוטב לבדוק באופן נקודתי בכל מוסד לימודי בו תרצו ללמוד, וכן לגשת לפגישת ייעוץ לימודים. 

התייעצו עמנו

לא בטוחים היכן ללמוד? מתלבטים עוד מה ללמוד? הגעתם למקום הנכון. לקבלת ייעוץ לימודים ללא עלות, השאירו לנו פניה וצוות האתר יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!