איך מקבלים רישיון הדברה?

איך מקבלים רישיון הדברה?

ישנם מקצועות שמנצחים את מבחן הזמן, והדרישה אליהם איננה פוסקת אף פעם. 

ברצותנו לרכוש לעצמנו מקצוע לחיים, הרי שפרמטר שכזה בהחלט יכול לקבל משקל רב בהשפעתו עלינו ועל הקורס / התואר שניקח כדי ולהגשים את היעד.

תחום ההדברות הוא בהחלט דוגמה נפלאה למקצוע שבין אם נקפוץ מאה שנים קדימה ובין אם נחזור מאה שנים אחורה – נגלה שהצורך של הלקוחות בסילוק המזיקים והחרקים נותר בדיוק אך בדיוק כפי שהיה.

כאן בראיון שערכנו עם ציון שירי הבעלים של המדביר המזמר, ביקשנו לדעת כיצד מקבלים רישיון מדביר, ומה הם הפרטים החשובים שצריך לדעת.

מקצוע המחויב בקבלת רישיון

ישנם מקצועות בהם די בתעודה מטעם המוסד הלימודי כדי להתקבל אל מקום העבודה, וישנם מקצועות בהם סיום הלימודים בהצלחה הוא רק שלב אחד בטרם קבלת הרישיון מטעם גורם רשמי.

תחום ההדברות עוסק בחומרים רעילים אשר יכולים לסכן את הציבור. שימוש לא נכון בחומרי ההדברה או חלילה שימוש בחומרים שאינם מותרים על-ידי המשרד להגנה על הסביבה, עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף לאירועים טרגיים.

לכן, בדיוק כפי שנסיעה על רכב מחייבת רישיון מטעם משרד התחבורה, כך רישיון הדברה מחייב קבלת רישיון מטעם המשרד להגנה על הסביבה.

אם נמשיך על בסיס הקבלה זו, הרי שכמו שלרישיון נהיגה ישנן דרגות, כך גם לרישיון הדברה.

סוגי דרגות הדברה

ישנן כיום רמות הדברה המתחלקות ל-3 סוגים?

  • רישיון מדביר ביתי – משמע מדביר אשר ביכולתו לערוך הדברות לנכסים פרטיים למגורים או לחילופין לנכסים מסחריים בגודל של עד 500 מ"ר.
  • רישיון מדביר שטחים פתוחים ובמבנים – משמע יכולת לבצע הדברות לא רק באזורים סגורים כי אם באזורים פתוחים שונים, החל מלובי הבניין ועד לאזורים רחבי ידיים נוספים. 
  • רישיון הדברה באיוד – זהו רישיון המתיר למחזיק בו לבצע הדברה בכל מקום ובכל שיטות וטכניקות ההדברה הקיימות לרבות שימוש בגז השמור אך ורק לרישיון האחרון.

חשוב לציין כי את ההכנה יש לקבל במוסד אשר קיבל אישור להכשרות מסוג זה מטעם המשרד להגנה על הסביבה.

האם אני יכול להיות מדביר?

תנאי הקבלה אינם נוקשים ועל המועמדים המבקשים להירשם לקורס להיות בעלי 12 שנות לימוד, להציג תעודת יושר המעידה על עבר פלילי נקי וכןל היות בעלי אזרחות ישראלית.

חשוב לציין שלצד תנאי הקבלה, על כל מדביר ומדביר להיות בעל יכולת ראייה רוחבית המאפשרת לו להבין את המצב הנתון, ולספק את הפתרון הטוב ביותר אשר יוביל לסילוקם ההרמטי של החרקים והמזיקים.

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!