איך להיות מטפלים טובים באמצעות לימודי פסיכותרפיה

איך להיות מטפלים טובים באמצעות לימודי פסיכותרפיה

כיצד להיות מטפלים טובים דרך לימוד פסיכותרפיה?

לימודי פסיכותרפיה קשורים במקצוע טיפולי המסייע במצבים של חוסר איזון נפשי שלרוב מתרחש ממצוקה רגשית ונפשית. אנשים שרכשו השכלה בתחום יכולים לעשות שימוש במגוון טיפולים כאשר בכולם מתקיימת התנהלות בין המטפל עצמו למטופל. הקדמה והתפתחות הרפואה הביאה כמה וכמה חידושים בתחום ההוליסטי וחלק מזה קשור גם בגישות ותיאוריות פסיכותרפיות. אז מה בעצם צריך בכדי ליישם ולעבוד כמטפלים בתחום? במאמר שלפניכם נספק את כל המידע שיסייע לכם להשתלב בתחום הטיפול על הצד הטוב ביותר. 

כיצד ניתן ליישם לימודי פסיכותרפיה?

במידה ותרצו ליישם לימודי פסיכותרפיה ולהיות מטפלים בתחום יהיה עליכם להציג תעודה של פסיכולוג קליני. אז לצד התואר הראשון והשני בפסיכולוגיה יידרש גם לבצע התמחות בתחום וכן לעבור את המבחנים הנדרשים. כמו כן יש בהחלט מצבים בהם לימודי פסיכותרפיה יכולים להיות חלק מלימודי תעודה ובתנאי כי הם חלק מהמשך לימודים הקשורים במסלול קוגניטיבי התנהגותי. תוכנית לימודים זו תשלב לא פעם כמה וכמה שיטות וכך תהפוך את הלימודים למרתקים ובו זמנית גם תצלחנה להעשיר את ארגז הכלים הטיפולים לאלתר. 

לימודי פסיכותרפיה במוסדות השונים

תנאי הקבלה ישתנו ממוסד אחד למשנהו ולכן כבר בנקודה זו ההמלצה הינה לבדוק מה כל מוסד ומוסד ידרוש בטרם תוציאו לפועל את הלימודים. אוניברסיטת חיפה מעניקה במסגרת לימודי ההמשך שלה ותחת פקולטת מדעי הרווחה והבריאות אפשרות להרחיב את הידיעות בלימודים אלה. בית הספר לפסיכותרפיה הנמצא באוניברסיטת חיפה מעניק לימוד וכלים הקשורים בגוף ונפש ובו זמנית משלב עבודה קוגניטיבית, התנהגותית לרבות הדגשים על לוגותרפיה ועוד. 

לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית

לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית תפתח את דלתה אל פסיכולוגים ופסיכיאטרים שכבר מתמחים ומטפלים באמנות. כמו כן התוכנית תתאים גם לעובדים סוציאליים וכל מי שמחזיק בידיו תואר שני ומחפש התמחות מעמיקה יותר בתחום הטיפול. במסגרת תנאי הקבלה יעלה עניין ריאיון האישי וזה אף יחייב טיפול פסיכותרפי בטרם יתחילו הלימודים. התוכנית תכלול מפגש בן 6 שעות אקדמאיות שבועית ויכלול בתוכו גם הרצאות עיוניות, סמינר קליני והדרכות קבוצתיות. מבין כל השאר המטרה של התוכנית הזו להקנות מיומנות וידע בהיבט הטיפולי ועם גישה מלאה לעניין הפסיכודינמי. כמו כן לומדי המסלול יזכו בלמידת הליווי לצרכי עיצוב אישיות המטופל והכול תחת מסגרת של שלוש שנות לימוד הכוללות בין היתר גם מטלות אקדמאיות והתנסות מעשית. כמו כן יזכה התלמיד/ סטודנט ל32 שעות הדרכה אישית בשנה. 

מחפשים מוסד לימודי שיעשיר את ידיעותיכם ויעניק לכם ארגז כלים גדול לצרכי טיפול יעיל? אם הנכם כבר נמנים מבין שורת מטפלים ונמנים מבין פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים פעילים בואו להגדיל ידיעותיכם באמצעות לימודי פסיכותרפיה ובתנאי שאלה מוכרים על ידי האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה. 

ספרים

מתעניינים בלימודים? השאירו לנו פניה!