הנדסאי תקשורת חזותית

לימודי הנדסאי תקשורת חזותית

לימודי הנדסאי תקשורת חזותית הידועים גם בתור לימודי הנדסאי עיצוב, מכשירים את בוגריהם להשתלבות בחברות מדיה, שיווק ואינטרנט, כמו גם בסטודיו מקצועיים.

להנדסאי עיצוב הידע הטכני המעשי והתאורטי הנדרש כדי לייצר חווית תקשורת אינטראקטיבית אל מול תפוצות קהלים נרחבות, וזאת על-ידי אפיקי המדיה השונים לרבות רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, פרסומים טלוויזיוניים, יישומים לניידים ועוד.

באם חיפשתם את התחום שמשלב בין לימודים מקצועיים טכנולוגיים לבין זיקתכם לעולמות היצירתיים, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.

מידע כללי - לימודי הנדסאי קולנוע וטלויזיה

תכנית הלימודים אורכת שנתיים במסגרת לימודי בוקר, או 3 שנים במסגרת לימודי ערב.

המסלול משלב בין לימודים תאורטיים למעשיים, וחובק בתוכו מגוון עשיר של תכנים מרתקים המוכיחים כיצד היבטים ויזואליים שונים משפיעים ההחלטות שלנו, התחושות שלנו וההתנהלות היומיומית.

את הידע הנרחב הזה ניתן לרתום למגוון רחב של אפיקי תקשורת ויזואלית לרבות האינטרנט, הטלוויזיה, שלטי חוצות ואפילו שקיות אריזה וכרטיסי ביקור.

באם חיפשתם את כרטיס הכניסה שלכם לעולמות השיווק, תוך מתן דגש ניכר על יצירה מקורית, הרי שהתכנית תבנה עבורכם אט אט פאזל מפיסות של מידע מרתק ומשנה תפיסה. 

מבנה תכנית הלימודים

בדומה לתכניות הנדסאים רבות נוספות, מדובר במסלול פרטי המשלב בתוכו היבטים תאורטיים.

כדי להקנות לסטודנטים את הכלים המעשיים הנדרשים לרבות הבנה טכנולוגית רוחבית, התכנית כוללת התנסות מעשית במעבדות טכנולוגיות וסיורים פעילים.

עם עם תום הלימודים, על הסטודנטים להגיש פרויקט גמר מעשי ותאורטי המסכם את החומר הנלמד, ולצלוח את הבחינות הרשמיות הנדרשות מטעם משרד הכלכלה.

בוגרים שיסיימו את מבחניהם בהצלחה ויעמדו בכל דרישות המוסד הלימודי, יקבלו דיפלומת הנדסאי תקשורת חזותית.

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת תואר הנדסאי תקשורת חזותית ניתן למנות: מתמטיקה, אנגלית טכנית, שרטוט, יישומי מחשב, מבוא לשפות תכנות, שימוש בתוכנות גרפיקה לרבות פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין, לימודי סאונד וקול, איור, חוויית משמש, היבטים בשיווק דיגיטלי, תולדות האמנות, מולטימדיה, שפה שיווקית, טיפוגרפיה, מונחי יסוד בפרסום ועוד.

למעשה מדובר בהלחם המחבר בין נושאים מתחומי היצירה והאנימציה לבין תחומי הטכנולוגיה, המחשבים והאינטרנט.

משך הלימודים

תואר הנדסאי תקשורת חזותית אורך שנתיים בממוצע, וזאת בכפוף לבחירה בלימודי בוקר.

הבוחרים במתכונת לימודי ערב נדרשים לתכנית לימודים תלת שנתית.

תנאי קבלה - הנדסאי עיצוב

הקבלה ללימודי הנדסאי עיצוב מותנית בקריטריונים שלהלן:

  • תעודת בגרות – על מועמדים להציג תעודת בגרות מלאה או חלקית. באם תוצג תעודה חלקית בלבד, עליה לכלול 3 יח"ל במתמטיקה ואנגלית בציון 55 ומעלה ו-2 יח"ל בלשון עברית או ספרות בציון 55 ומעלה. 
  • מכינה טכנולוגית – מועמדים שאינם מתאימים לתנאי הסף, יכולים להתקבל בכפוף למעבר מכינה הנדסאית טכנולוגית. הקבלה למכינה מותנית בהצגת תעודת 12 שנות לימוד.
  • בני 35 ומעלה – בני שלושים פלוס יכולים להתקבל ללימודי הנדסאי עיצוב בכפוף להצגת תעודת 12 שנות לימוד וללא צורך במעבר מכינה טכנולוגית.

תעודות ודיפלומה

בוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה, יעמדו בכל דרישות המוסד הלימודי, יגישו את פרויקט הגמר ויצלחו את הבחינות הנדרשות על-ידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית, יקבלו דיפלומת הנדסאי תקשורת חזותית.

אפשרויות תעסוקה

בפני בוגרי לימודי הנדסאי עיצוב האפשרות להשתלב בשורה של תפקידים כמעצבים בכירים, מעצבי אתרים, אחראי חווית משתמש, מעצבים עבור מולטימדיה ועוד.

כמו כן, רבים מן הבוחרים במסלול זה, יוצאים לדרך עצמאית עם סטודיו לפרסום, שיווק ומיתוג.

כתבות בנושא הנדסאים