English | Russian

 

 

 

 

   

 




שם
טלפון
דוא"ל
תוכן
דף הבית >> אבחון ביומטרי >> אבחון לדוגמא

אבחון לדוגמא
קו סגול -כותרת

פרופיל אישיות ביומטרי

שם: ערן                    משפחה: שם בדוי



שנת לידה: 2006               ת.ז.: 12345678-9


תאריך אבחון: 22/08/2012


היבטים מולדים:

האונות הדומיננטיות אצל ערן הן:


  • האונה המצחית קדמית טובה לכן התכונות הבאות לידי ביטוי ומתפתחות בהדרגה עד גיל 25 הן: כוח רצון, יוזמה ומנהיגות, תחרותיות, סקרנות, מחויבות למימוש רצונו, רגישות ואינטואיטיביות. חשוב לו להיות בסדר ולהשאיר רושם טוב.
  • האונה הקודקודית חזקה וכיוון שהיא נמצאת בקשר עם שלושת האונות החשובות : הקדמית, הרקתית והעורפית נראה כי היכולת לאינטגרציה חושית חזקה. המידע המתקבל מהחושים מעובד בחלק זה של המוח ומקבל פרשנות דרך מילים. קליטה => פרשנות (שיום).יכולות חזקות נוספות תהיינה ב: מוטוריקה עדינה, בניית מושגים (המשגה), חשיבה מופשטת, מיון והשוואה, הכללה, תפיסה דו ממדית ותלת ממדית.אונה זו מהווה בסיס חשוב לתהליך הלמידה.
  • האונה הרקתית חזקה לכן הרגישות השמיעתית גבוהה, הבחנה דקה לצלילים ורגישות אקוטית לצלילים צורמים, יכולת אחסון מידע - זיכרון טוב לטווח הקצר והארוך, רגשות חזקים - זוכר אירועים בהקשר רגשי.
  • האונה המצחית האחורית השמאלית דומיננטית ולכן עומדות לרשותו יכולות טובות בתחומים הבאים: הבנת רצף של אירועים וסדר של פעולות. התייחסות לתמונה הכוללת וגם לפרטים המרכיבים אותה.

תהליך הלמידה וסגנון החשיבה:


  • מירב הכישורים והיכולות המובאות באבחון זה יתבססו ויתחזקו בהדרגה במהלך גיל ההתבגרות ועד לגיל 25-28.
  • זיכרון שמיעתי טוב מאוד.
  • בשל הרגישות השמיעתית הגבוהה יהיה מוסח בקלות מרעשים בסביבה. עובדה זו גורמת לקושי בקשב וריכוז. כמו כן, הוא רגיש לצלילים צורמים או חזרתיים. אלה עלולים לגרום לו לאי שקט.
  • הערוץ השמיעתי טוב ולכן מידע המגיע דרך ערוץ זה נקלט בקלות רבה יותר וזמין יותר לשליפה במועד מאוחר יותר.
  • גירוי חושי גבוה. מחד זקוק לגירויים שונים (שמיעתיים, חזותיים, טעם, ריח מישוש) ומאידך עודף הגירויים יוצר עומס יתר ומקשה על מיקוד וריכוז.
  • הוא אוהב לאמוד את מה שהוא יודע על ידי דיבור ושיחה.
  • גישת לימוד קוגניטיבית. מעדיף נתונים ועובדות.
  • חשובה לו ההבנה של הקשר בין סיבה לתוצאה.
  • מגלה עניין במתמטיקה. בעל יכולת להבין ולנתח נתונים.
  • יכולת חשיבה מתמטית טובה.
  • נשען על ההיגיון. זקוק למידע הגיוני. מעדיף לבחון את הדברים על פי רצף האירועים שלהם.
  • זקוק להקשרים הגיוניים בין הפרטים הויזואליים אותם הוא קולט.
  • בעל יכולת תפיסה של שפות אבסטרקטיות יותר – שפות תכנות, קודים להפעלת ציוד, תווי נגינה.
  • קיימת יכולת טובה בפענוח סמלים המעידה על יכולת הפשטה.
  • יודע לקשר בין מידע קיים למידע חדש.
  • הזיכרון הרגשי עלול להיות גורם מפריע בלמידה. התנסויות שליליות, חוויות כישלון ואכזבה שחווה בעבר עלולים לגרום להימנעות מהתנסות חוזרת באותו תחום והיענות לאתגרים. כמו כן החיבור הרגשי לדמויות המלמדות אותו ולנושאים הנלמדים ישפיעו על תהליך הלמידה.
  • עלול להזניח תחומי לימוד שאינו מתחבר אליהם מבחינת עניין ורגש או לחילופין אינו מתחבר למורים המלמדים את המקצוע.
  • יגלה סקרנות ומוטיבציה בתחומים הקרובים לליבו בלבד - אלה שהוא מתחבר אליהם רגשית. אותם הוא ירצה להעמיק, לחקור ולפתח, הן בידע שהוא צובר והן במטרות שהוא מציב לעצמו.בנושאים שאינו אוהב לא יהיה לו כל רצון להרחיב ולהתעמק.
  • יכולת הבחנה וזיכרון חזותי טובים. זוכר תמונות וסמלים ומשתמש ביכולת זו בתהליך הלמידה (קריאה, זיהוי מפות, תרשימים וכד').
  • הזיכרון לטווח ארוך טוב, לכן כל מה שנלמד והובן יישמר לטווח הארוך.
  • הצגת נתונים בטבלאות ותרשימי זרימה יקלו על תהליך הלמידה.

חזרה לראש הדף

תכונות כלליות:

  • בעל אינטליגנציה גבוהה.
  • בעל חוש ריח מפותח במיוחד. נקשר לדברים ואנשים על פי הריח שלהם.
  • שם לב לפרטים חזותיים ויודע לארגן ולסדר חללים ומרחבים. ידע להחזיר דברים למקומם המקורי.
  • נוטה לפטפטנות. הדיבור מסייע להבנה והפנמה של מחשבותיו וקליטת המידע מהסביבה.
  • אינטואיטיבי. בעל תחושות חדות. הוא מרגיש דברים "שאינם בסדר" מבחינתו ולכן נלחץ בקלות ונוטה להגיב באי נוחות. מגלה ערנות לגבי סכנה בסביבתו.
  • במידה וירצה לעסוק בפעילות גופנית יעדיף פעילות הדורשת תנועה מובנית וחוקים ברורים.
  • קולט את האינפורמציה המתקבלת מהחושים ומעבד אותה במהירות.
  • רגישות תחושתית (ויסות חושי) גבוהה במיוחד היוצרת תחושת מתח ולחץ ורגישות גבוהה לסביבה.
  • מהירות תגובה לגירויים גבוהה. לכן מגיב במהירות ובאופן אינסטינקטיבי לכל גירוי.
  • תתכן בעיה במוטוריקה הגסה הבאה לידי ביטוי בתנועות מגושמות. לעיתים עלול להיפגע.
  • נוטה לדחיינות.
  • קשה לו לשנות הרגלים, במיוחד אם מדובר בהרגלים ששרתו אותו בעבר. דברים שלמד והפנים קשים לשינוי.
  • נוטה להיות בררן ועקשן כמעט בכל תחום, מבחירת חברים, נושאים המעניינים אותו ועד איך להיענות ולהגיב לתגובות הסובבים.
  • יכולת התמדה גבוהה. יתעקש על ביצוע תכניותיו.
  • בעל נחישות גבוהה. נאמן לרעיונותיו ומתעקש להוציא את תכניותיו לפועל.
  • החל מגיל ההתבגרות קיים פוטנציאל לפיתוח יכולות ואיכויות מנהיגותיות.באם תינתן לו ההזדמנות המתאימה הוא יוכל לממש יכולת זו.
  • יש לו דחף להתקדם ולהצליח. ניתן לעשות בו שימוש לצורך התגברות על מכשולים.
  • כאשר הוא מכוון לנושא מסוים המעניין אותו, מסוגל להשקיע בו מאמץ ואנרגיה רבה.
  • כאשר ישקיע אנרגיה בתחום מסוים ויחוש שאינו משיג את מטרותיו בקצב המתאים לו עלול להתייאש ולוותר על ביצוע המשימה.
  • מפגין יכולות פיזיות טובות מאוד וסיבולת גבוהה מאוד.

היבטים רגשיים ותקשורת בין אישית:



  • כאשר הוא צריך לקבל החלטה שמעורבים בה אלמנטים רגשיים הנוגעים לו הוא נוטה להשלות את עצמו או לפרש דברים בצורה לא אובייקטיבית ובשל כך להיכנס לסחרור רגשי ולקושי בקבלת ההחלטה.
  • ערני ומגיב מהר לגירויים. מתקשה להתאפק ולשלוט בתגובותיו.
  • ניתן להבחין בתנודות רגשיות ובמצב הרוח בקלות.
  • תנודות במצב הרוח נגרמות לעיתים בשל רגישותו לצלילים, רעשים ול"מנגינה" בה נאמרים הדברים.
  • נושא בזיכרון המודע ותת המודע חוויה רגשית הקשורה לדחייה ונטישה. במידה ויחווה חוויה דומה בהמשך יתכן ויגיב באופן שעלול להיחשב מופרז וקיצוני.
  • נכנס לוויכוח על זוטות בקלות רבה ומתנהג כנציג הצדק עלי אדמות.
  • הנטייה העקשנית תגרום לו לחזור על אותן השגיאות.
  • מתעקש מאוד על עקרונותיו ומצפה מאחרים לנהוג כמוהו. הוא אוהב להיות המחליט. כאשר אינו מצליח להיות דומיננטי תיווצר בעיה בתקשורת עם הסביבה.
  • מעדיף לפתור את בעיותיו לבד ואינו מעוניין לקבל עצות מאחרים.
  • הנחישות הגבוהה שלו והרצון שלו ליישם את תכניותיו נעשים לעיתים ללא התחשבות בסובבים אותו.
  • מופנם, לעיתים מרוכז בעצמו, נוטה להתכנס, זקוק למרחב אישי.
  • נאמן לעצמו. אינו מסתגל בקלות לסביבה חדשה ולשינויים.
  • הוא מודע מאוד לסביבתו ושואף לבנות לעצמו מרחב בטוח ומוגן.
  • מאוד ברור לו מה מוצא חן בעיניו ומה לא. הטעמים וההעדפות שלו מוגדרים היטב.
  • הזיכרון הרגשי שלו מצוין, במיוחד לגבי מי התייחס אליו יפה או לא.
  • הוא עוקב מקרוב אחר עמידת המקורבים לו במילתם. כל ניסיון לחזור מההבטחה יוביל לתחושת בגידה.
  • רגיש מאוד לנעשה בסביבתו. במצבים מסוימים רגישות זו יכולה להתבטא אף בהשפעות גופניות כמו אלרגיה, התקררות וכד'.
  • חברותי, פעיל, רוצה להתחבר ושואף למערכות יחסים טובות עם אחרים.
  • הוא מייחס משקל רב להערותיהם וחוות דעתם של אחרים לגביו.
  • סלקטיבי בבחירת חבריו. אינו מתחבר לכל אחד.
  • חשוב לו להציג עצמו בפני הסביבה ולהיות מקובל.
חזרה לראש הדף

המלצות לתהליכי הלמידה וסגנון החשיבה:

  • לחיזוק ההבנה והזיכרון מומלץ להשתמש בסימוני צבע להמחשה והדגשה של חומר כתוב ככלי עזר בתהליך הלמידה.
  • חשוב שיהיה בסביבה שקטה ולהתרחק ממקור ההפרעה.
  • לחיזוק ההבנה והלמידה חשוב לשלב עם המידע החזותי גם מידע שמיעתי. למשל, לקרוא בקול רם . בזמן שינון וחזרה למבחן.
  • ניתן להסיח את דעתו מרעשים בסביבה על ידי בידודו ממקור ההפרעה או השמעה של מוסיקה שתהווה רקע בלבד (רעש לבן) ו/או שימוש באטמי אוזניים.
  • זקוק לגבולות ברורים ולהגדרות זמן לצורך ביצוע מטלות.
  • חשוב ללמד אותו "לדבר אל עצמו" בשקט כדרך לניהול עצמי.
  • כדאי ורצוי להקשיב ולשוחח עימו על מה שלמד ובכך לשקף ולאפשר לו להבין עד כמה טוב למד.
  • שיטת הלימוד המומלצת היא השוואה וחזרה. מומלץ ללמדו דברים חדשים בשילוב עם נושאים קודמים כדי ליצור עניין וגירוי להמשך.
  • ביצועים לימודיים יהיו טובים יותר כל עוד הוא לומד דרך תבניות ולימוד שיטתי שנבנה צעד אחר צעד.
  • יש לארגן את חומר הלימוד בטבלאות ותרשימי זרימה.

המלצות להיבטים רגשיים ותקשורת בין אישית:


  • יש לתת מקום לחשיבה המקורית והלא שגרתית שלו ויחד עם זאת להציב גבולות ברורים בבית ובבית הספר
  • מומלץ, לא לכפות עליו מגע פיזי כולל גילויי חיבה (חיבוק). כדאי לוודא אם זה מתאים לו.
  • זקוק לסדר יום מסודר אך לא קפדני ויחד עם זאת למנוחה מספקת. עלול להתפרץ רגשית כאשר הוא עובר את סף העייפות שלו.
  • האזנה למוסיקה מרגיעה אותו.
  • חשוב לבצע תהליך של עיבוד רגשי: סימולציה, המללת רגשות וניהול כעסים.
  • את נטייתו להילחץ במצבים לא צפויים ניתן לצמצם על ידי הכנה מראש ושיתופו באירועים המתוכננים. בין אם אלה במסגרת הלימודים או מחוצה לה.
  • יציאה מחוץ לבית, כגון טיול לטבע או פעילות גופנית יעזרו לו להתמודד עם הלחצים שאיתם הוא מתמודד.כמו כן כדאי ללמדו דרכים נוספות להרפיה כגון: נשימות, דמיון מודרך.
  • בכל אינטראקציה תקשורתית יש לוודא שהמסר שרוצים להעביר לו הובן. משום שלעיתים הוא מפנים את המסר באופן שמתאים לו. לאחר שהדברים הופנמו יהיה קשה לשנות את דעתו.
  • גישה מאיימת עלולה לחסום את רצונו להתנסות בדברים חדשים.
  • כאשר הוא טועה או חורג מבחינה התנהגותית, מומלץ לשוחח עמו על הדברים , לבצע ניתוח התנהגות ולהגיע לכלל הבנה.מתן חיזוקים על התנהגות חיובית עדיפה על עונשים והגבלות אשר יקבעו אותו ויובילו לתוצאות הפוכות.
  • כאשר הוא מתעקש לבצע את תכניותיו מומלץ להתערב בעזרת הנחייה המערבת שיקולים הגיוניים אך לא בעזרת הוראה או פקודה, אלה ישיגו תוצאה הפוכה.
  • השתתפות בפעילויות עם אחרים תעזור לו לצבור ניסיון באינטראקציה בין אישית.
  • היות ורצונו מונע לרוב על פי רגשות מומלץ לטפל בהיבטים הרגשיים המונעים או מעכבים את רצונו לבצע את המשימה.
  • יש לאפשר לו זמן הסתגלות והתאמה. אין לזרז את התהליך, זה יביא לתוצאה הפוכה מהרצויה.
  • יש לתת לו להעריך את תוצאות מעשיו. וכך ללמדו דרך קבלת החלטות נכונה.
  • עליו ללמוד לשים לב לסובבים אותו ולהתחשב בהם וברגשותיהם.
  • קל לו יותר להביע את רגשותיו ורצונותיו באמצעות כתיבה.

המלצות לתחומי עניין/תחביבים:


  • מומלץ לשלבו בחוגים של אמנויות לחימה.
  • פעילות גופנית בעלת אופי תחרותי.
  • פעילות חברתית והדרכה, תנועות נוער.
  • ניתן להשתמש בנגינה על כלי כמדיום טוב לעיבוד רגשות.
  • מוטוריקה עדינה טובה מאוד לכן מומלצות מלאכות עדינות ומדויקות כפיסול ועיצוב בחומרים שונים.
  • חוגי דרמה, תיאטרון וכו' יאפשרו לו לבטא את עצמו.
  • בניית מודלים (טיסנים, מודלים של רכבות ומכוניות), משחקי הרכבה, פאזלים, קובייה הונגרית וכד'.
  • הלוגיקה הטובה תאפשר לו ליהנות ממשחקי חשיבה, אתגרים הכרוכים בפתרון בעיות, משחקי מחשב הדורשים תכנון אסטרטגי ו/או פתרון חידות היגיון וכד'.
  • יכולת טובה בלימוד שפות נוספות.
  • רכיבה על סוסים.
  • שחייה, גלישה.




בברכת הצלחה,

ריבה אלקלעי
ערן מרסה
מכון כף ידע



חזרה לראש הדף