English | Russian

 

 

 

 

   

 




שם
טלפון
דוא"ל
תוכן
דף הבית >> אבחון ביומטרי >> אבחון הפרעת קשב וריכוז

אבחון הפרעת קשב וריכוז
קו סגול -כותרת

האם הילד סובל מהפרעת קשב וריכוז?

אבחון הפרעת קשב וריכוז מוקדם בעזרת אבחון ביומטרי ממוחשב

אבחון הפרעת קשב וריכוז

במסגרת תהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז, נעשה שימוש בניתוח תבניות צורניות בטביעות האצבעות ובטביעות כפות הידיים והרגליים. מיפוי התכונות אותו מייצר האבחון, מאפשר את מדידת היכולות הבאות ברמת דיוק גבוהה. המידע המתקבל במהלך התהליך מספק אומדן ברמת דיוק גבוהה יותר של סוג הפרעת קשב ועוצמתה. היכולות הנמדדות הן:

  • תפקוד חושי - מידת הרגישות למידע המתקבל מן הסביבה.
  • אינטגרציה וויסות החושים.
  • צורך בתנועה וסטאמינה.
  • מהירות תגובה יחסית.
  • אמוציונאליות.

במערכת החינוכית הקיימת, בה היכולת לקלוט ולעבד מידע לאורך זמן הנה חלק חיוני בתהליך הלימוד. אי אבחון הפרעת קשב וריכוז עלול להוות מעמסה מיותרת על הורים וילדים כאחת. אבחון הפרעת קשה וריכוז מוקדם, מאפשרים שיטת פעולה מתאימה והכוונה של ההורים ברגעים הנכונים, יכולים למנוע את אי הנעימויות והקשיים המתמשכים הנוצרים מגישה מוטעית או בלתי מודעת ומחוסר היכרות מספקת עם תכונותיו השונות של הילד.

קישורים נוספים:



מילון מונחים:

מהי הפרעת קשב וריכוז?


הפרעת קשב וריכוז נובעת מקשיים בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז.

הילד (או המבוגר) מוצא קושי להיות קשוב לאורך זמן ולהתרכז במטלה מסוימת לפרק זמן ארוך.

חשוב לציין כי למרות הקושי, אותו אדם יוכל להיות קשוב ומרוכז לאורך זמן בתחומים בהם הוא מתעניין במיוחד וכן בצפייה בטלוויזיה ובמשחקי מחשב שכן אלה מתאפיינים בחלופה גבוהה של מידע ויזואלי

קיימות שתי קטגוריות עיקריות להפרעת קשב וריכוז:

  • קשיי קשב וריכוז בלבד ADD - Attention Deficit Disorder
  • קשיי קשב וריכוז עם מרכיב של היפראקטיביות - ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder

ישנם שני מרכיבים נוספים העלולים להשפיע על יכולת הריכוז:

  • גירוי חושי מוגבר שמוביל להסחת דעת.
  • חשיבה אסוציאטיבית מפותחת הגוררת פיזור בתהליכי הלמידה והחשיבה.

בעזרת אבחון ביומטרי ממוחשב ניתן למדוד ולתאר טוב יותר את היכולות השונות של המאובחן בהתאם לסוגי הפרעת הקשב וכך לזהות ברמה גבוהה יותר של דיוק האם קיימת הפרעת קשב וריכוז, ואם כן מהו סוג ההפרעה ועוצמתה.